غضنفرآبادی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

قوه قضاییه با جدیت به موضوع نشر اکاذیب ورود کند

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

65685
قوه قضاییه با جدیت به موضوع نشر اکاذیب ورود کند

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه موظف است با فردی که اقدام به نشر اکاذیب و دروغ‌پراکنی کرده با جدیت برخورد کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایران آنلاین، چند روز گذشته بود که فردی معلوم الحال خبری در فضای مجازی مبنی بر واردات روغن‌های آلوده به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها در مرداد ۱۴۰۰ توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران به کشور منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

ضرورت ورود دادستانی در جریان نشر اکاذیب / دروغ پراکنی باید تاوان داشته باشد

به دنبال انتشار این خبر، چند مقام مسئول، در خصوص واردات روغن آلوده و توزیع روغن‌های مسموم در بازارهای کشور توضیحاتی ارائه کردند و خبر منتشر شده را تکذیب کردند؛ با این حال هیچ برخوردی با فرد منتشر کننده این خبر صورت نگرفت؛ اما با توجه به تاثیر مخرب اینگونه اخبار بر روان مردم، دستگاه قضا چه برخوردی باید در این زمینه برخورد با چنین افرادی داشته باشد؟

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین در این زمینه اظهار کرد: قوه قضاییه موظف است با فردی که اقدام به نشر اکاذیب و دروغ‌پراکنی کرده با جدیت برخورد کند.

وی با بیان اینکه نشر اکاذیب را نباید مسئله ساده‌ای انگاشت، گفت: این موضوع با روح و روان مردم سر و کار دارد، به همین دلیل نباید ساده از کنار آن گذشت و اگر قوه قضاییه اقدامی در این رابطه اقدامی نجام نداده، جای تعجب دارد و حتما باید اقدامات مقتضی با چنین فردی صورت بگیرد.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: اگر افرادی که اقدام به دروغ‌پراکنی می‌کنند را به حال خود رها کنیم، دو روز دیگر هم ممکن است عنوان ‌کنند که آب یا هر چیزی آلوده است؛ پس باید از همان ابتدای امر برخورد لازم با فرد خاطی صورت بگیرد و برای مردم شفاف‌سازی شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست