دهقانی فیروزآبادی: اقتصاد اولویت نخست کشور است

اقتصاد

66036
دهقانی فیروزآبادی: اقتصاد اولویت نخست کشور است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد در شرایط کنونی اولویت نخست کشور است، گفت: برای تحول‌آفرینی در بخش اقتصاد باید از ظرفیت مردمی بهره‌مند شد که نتیجه آن، رشد و توسعه کشور در ابعاد گوناگون است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز پنجشنبه در مراسم افتتاح چند طرح گلخانه ای در بهشهر اظهار کرد: مشارکت مردم در بخش اقتصاد، اصل راهبردی تحول در کشور است.
 
وی اظهار کرد: تجربه تاریخی نشان می‌دهد بهره مندی از ظرفیت های مردمی در هر بخشی برای کشور توسعه آفرین است.
 
معاون علمی رئیس جمهور با بیان این مطلب که واحدهای تولیدی باید از ظرفیت دانش‌بنیان بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: انجام اقدام‌های نوآورانه برای واحدهای تولیدی همانند گلخانه‌ها یک ضرورت جدی است.
 
فیروزآبادی ادامه داد: توسعه گلخانه‌های هوشمند و شهرک‌های مولد گلخانه‌ای و شیلاتی یکی از اولویت‌های اقتصادی است که باید در مازندران مورد توجه قرار گیرد.
 
این مقام مسوول تصریح کرد: در شرایط کنونی اولویت نخست کشور اقتصاد است که با استفاده از ظرفیت مردمی در این بخش شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.
 
روح الله دهقانی فیروزآبادی به عنوان نماینده دولت،‌ در این سفر از واحدهای صنعتی شهرستان های سوادکوه،‌ قائمشهر و بهشهر دیدن می‌کند.
 
دهقانی فیروآبادی در ادامه سفر به مازندران گلخانه تولید محصولات آکواپونیک در پارک علم و فناوری مازندران را افتتاح می کند و پس از آن در جمع مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان حاضر می شود تا سیاست‌های دولت را تببین کند.
 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به مازندران سفر کرد.
 
بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، فاز تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.
 
سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.
 
از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.
 
به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.
ایران آنلاین
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد