نویسنده صهیونیستی: فلسطینیان باید کشور خود را داشته باشند

بین‌الملل

66189
نویسنده صهیونیستی: فلسطینیان باید کشور خود را داشته باشند

«گراسمن»، نویسنده منتقد «نتانیاهو»، گفت: ادامه جنگ و وضعیتی که در غزه توسط «نتانیاهو» درپی حملات طوفان الاقصی به مورخ هفتم اکتبر گذشته به وجود آمده غم‌بار است و باید پایان یابد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، گراسمن در این مصاحبه؛ ادامه این جنگ و وضعیتی که در غزه توسط رژیم صهیونیستی درپی حملات طوفان الاقصی در مورخ هفتم اکتبر گذشته بوجود آمده را غمبار دانست.

سی ان ان در بخشی از این مصاحبه به مقاله نویسنده که اول ماه مارس ۲۰۲۴ (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) در نشریه نیویورک تایمز به چاپ رسیده بود، اشاره کرد که نوشته بود "اسرائیل با این جنگ در پرتگاه قرار گرفت، چون اقدام به کشتار زنان و کودکان و افرادی کرد که ارتباطی به روند شکل گیری این جنگ نداشتند؛ اکنون نظر شما چیست؟".

گراسمن در پاسخ گفت: شاید نتانیاهو در ابتدا این حملات توجیهی داشت، اما اکنون توصیف این وضعیت دشوار بوده و وضعیت به یک جهنم تبدیل شده است.

گراسمن به نامشخص بودن آینده این جنگ اشاره کرد و گفت: ما (رژیم صهیونیستی) به شدت نیازمند صلح هستیم، اگر صلحی نباشد قادر به داشتن یک زندگی عادی در اینجا نخواهیم بود.

وی افزود: باید این را درک کنیم و بفهمیم که اگر فلسطینیان خانه ای در کشورشان نداشته باشند، صلحی بین ما و آنها وجود نخواهد داشت.

گراسمن در ادامه انتقاد خود از کابینه صهیونیستی گفت: گفتمان با دولت (رژیم) بسیار سخت شده و پس از گذشت ماه ها جنگ، کابینه نتانیاهو هنوز نمی داند (از این جنگ) چه می خواهد و آنها اصلا «طرحی» ندارند؛ و برای وضعیت فعلی غزه هم پاسخی ندارند. به همین دلیل است که ما بهای سنگینی پرداخت می کنیم."

این نویسنده صهیونیستی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: "نتانیاهو در باره گروگان ها (اسرای صهیونیست) که اولویت وی دراین جنگ بود (با کنار گذاشتن این مهم) به مردم خیانت کرد، خود وی هم نمی داند این وضعیت به کجا خواهد انجامید."

گراسمن در انتقاد از نتانیاهو افزود: "همگان او را می شناسند که قدرت مواجهه با مشکلات را ندارد و متخصص درکنار گذاردن آنها است، تا زمانی که ناچار به مقابله با آنها باشد.".
وی صراحتا اعلام کرد: نتانیاهو باید کنار گذارده شود و لذا امیدواریم این مهم با فشار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و یا از سوی یکی از کشورهای دوست در اروپا صورت گیرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل