دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اوصاف شهیدان در هستی رئیسی مستقر بود

فرهنگ

66597
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اوصاف شهیدان در هستی رئیسی مستقر بود

خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پی شهادت «آیت‌الله سید ابرهیم رئیسی» و همراهان ایشان در حادثه ناگوار سقوط بالگرد در پیامی یادآور شد: اوصاف شهیدان، در هستی رئیس‌جمهور شهید مستقر بود.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، عبدالحسین خسروپناه در این پیام آورده است: شهادت خادم الامام الرضا (ع) و خادم ملت شریف ایران شهید آیت‌الله دکتر حاج سیدابراهیم رئیسی، ثُلمه جبران ناپذیری در ایران اسلامی و درد جان سوزی بر قلوب مؤمنان و مستضعفان جهان انداخت. آیت الله رئیسی عالمی اندیشمند، رئیس جمهوری مردمی، مجاهدی مخلص و مدیری متخلق به اخلاق نبوی بود که در شب میلاد حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام در انجام خدمت به مردم عزیز ایران آسمانی و ضیافت رضوی نصیبش شد.

در این مدتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در محضر سیدالشهدای خدمت و سیاست بودم، هر لحظه شهادت را در چهره نورانی ایشان می‌دیدم. اوصاف شهیدان از جمله توحید، تدبیر، حکمت و فضیلت، اخلاص، تواضع، صفا، عقلانیت و تفکر، ولایت‌مداری و مردم‌داری در هستی او مستقر بود.

شهادت آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و مردمی استان آذربایجان شرقی و دکتر حسین امیرعبداللهیان دیپلمات انقلابی و وزیر خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار تلاشگر آذربایجان شرقی و سردار دلسوز سید مهدی موسوی و خلبانان و کادر پرواز را به پیشگاه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و خانواده معظم آنها به ویژه همکار مخلص و دانشمند و استاد فرهیخته خانم دکتر جمیله علم‌الهدی و فرزندان و دامادهای بزرگوارش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

خداوند متعال رضوان و جنت الهی، ضیافت محمدی، علوی، فاطمی و رضوی را نصیبشان سازد و به خانواده معظم شهیدان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد. رییس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ