آبرویم برای ملت

گفت‌وگو با معاون اقتصادی سابق رئی س‏جمهور در دولت سیزدهم

آبرویم برای ملت

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اقتصادی سیدابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم، در سال ۱۳۳۳ در مسجدسلیمان متولد شد. او مبارزاتش علیه رژیم پهلوی را در دوران دبیرستان آغاز کرد و پس از دستگیری توسط ساواک، فعالیت‏های سیاسی‏اش را گسترش داد.

سیاست

پشتیبان صنایع دانش بنیان بود

گفت‌وگو با مدیر پژوهشگاه دانش‏ های بنیادی

پشتیبان صنایع دانش بنیان بود

محمدجواد اردشیر لاریجانی متولد سال ۱۳۳۰ درشهر نجف است. او فرزند اول میرزا هاشم آملی لاریجانی از روحانیون برجسته شیعه است و تحصیلاتش را از حوزه علمیه آغاز کرد و پس از آن در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف به تحصیل پرداخت.

سیاست

میدان‏ گزین بود نه پشت میزنشین

گفت‌وگو با معاون امور سیاسی دفتر رئیس‏ جمهور

میدان‏ گزین بود نه پشت میزنشین

دکتر محمد جمشیدی، عضو هیئت علمی دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده است که در دولت سیزدهم به معاون امور سیاسی دفتر رئیس‏جمهور منصوب گردید. او تحصیلات خود را در سال ۱۳۸۴، مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق(ع) و مقطع دکتری را نیز در سال ۱۳۹۰ در رشته روابط بین‏الملل در دانشگاه تهران به پایان رسانید.

سیاست

شباهت این سه سال به دوره حضرت ابوطالب(ع)

گفت‌وگو با پژوهشگر حوزه دین و تاریخ

شباهت این سه سال به دوره حضرت ابوطالب(ع)

الاسلام حامد کاشانی، متولد ۵ دی ۱۳۶۴، روحانی و پژوهشگر حوزه دین و مذهب و استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره)، مروی و علی ابن ابی طالب و استاد دانشگاه امام صادق(ع) است.

سیاست

ما خسته می‏شدیم و ایشان نه

فرمانده دژبان و آجودان مخصوص رئیس ‏جمهور

ما خسته می‏شدیم و ایشان نه

امیر سیدمحمدرضا حسینی، فرمانده دژبان و آخرین آجودان مخصوص رئیس‏جمهور بود. فریار(آجودان) مقام ریاست جمهوری از میان کارکنان نظامی برجسته با درجه امیری یا سرداری انتخاب می‏شود که از جنبه تخصصی باید به مناسبات و تشریفات نظامی داخل و خارج کشور کاملاً آشنا و از جنبه‏های فردی از تناسب اندام، برازندگی، تیزهوشی و اعتماد‏به‏نفس برخوردار بوده و به حرکات نظامی مسلط و انعطاف‏پذیر باشد.

سیاست

تقوا شخصیتش را ساخته بود

گفت‌وگو با عضو مجلس خبرگان رهبری

تقوا شخصیتش را ساخته بود

محسن اراکی در سال ۱۳۳۴ش در نجف اشرف به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و حوزوی خود را در آنجا شروع کرد.

سیاست

در سلوکش بعد از ریاست جمهوری تغییر پیدا نشد

گفت‌وگو با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

در سلوکش بعد از ریاست جمهوری تغییر پیدا نشد

حجت ‏الاسلام نصرالله پژمان‏فر، متولد ۱۳۴۳ در تهران، نماینده دوره نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات در استان خراسان رضوی است. باوجود قبولی در کنکور از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف داد.

سیاست

هیچ‏وقت دنبال مسئولیت و عنوان نبود

گفت‌وگو با رئیس اسبق بنیاد شهید انقلاب اسلامی

هیچ‏وقت دنبال مسئولیت و عنوان نبود

حجت‏ الاسلام محمدحسن رحیمیان، متولد ۱۳۲۷ شهر اصفهان است. او در اواخر دهه شصت، از مؤسسان مجمع روحانیون مبارز بود.

سیاست

نمی‏ خواست به هر قیمتی رئیس ‏جمهور شود

گفت‌وگو با رئیس ستاد انتخاباتی ۱۴۰۰ شهید آیت ‏الله رئیسی

نمی‏ خواست به هر قیمتی رئیس ‏جمهور شود

علی نیکزاد ثمرین متولد ۱۳۴۴، سیاستمدار اصولگرا و مدیر ارشد اجرایی است. وی در دولت نهم، استاندار اردبیل و در دولت دهم وزیر مسکن و شهرسازی بود. وی در سال ۱۳۹۱ برای مدتی کوتاه نیز سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده داشت.

سیاست

با مردم صادقانه صحبت می‏کرد

گفت‌وگو با رئیس شورای اطلاع ‏رسانی دولت سیزدهم

با مردم صادقانه صحبت می‏کرد

سپهر خلجی، متولد ۱۳۵۲ دکترای علوم ارتباطات، استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه است. او پیش از آنکه رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم باشد؛ عضو شورای عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی و معاون این خبرگزاری و عضو هیئت دولت و قائم مقام رئیس‏دفتر رئیس جمهور است. او از جمله مدیرانی است که شهید آیت‏الله سید ابراهیم رئیسی او را به‏عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور معرفی کرد.

سیاست

نمونه عملی میدان دادن به جوانان بود

گفت‌وگو با سخنگو و دبیر هیئت دولت سیزدهم

نمونه عملی میدان دادن به جوانان بود

علی بهادری جهرمی، متولد ۲۰ شهریور ۱۳۶۴ در گلپایگان است. او دانش‏ آموخته دکترای حقوق عمومی از پردیس فارابی دانشگاه تهران است.

سیاست

عاشق مردم بود

گفت‌وگو با وزیر کار دولت سیزدهم

عاشق مردم بود

سید صولت مرتضوی متولد ۱۳۴۰ و معاون اجرایی رئیس ‏جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت سیزدهم بود که مهرماه سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور شهید، آیت ‏الله سید ابراهیم رئیسی به ‏عنوان وزیر پیشنهادی وزارت‏ تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شد و بعد از کسب رأی اعتماد نمایندگان خانه ملت راهی وزارتخانه تعاون گردید.

سیاست

تکیه ‏کلامش این بود:«ما بن‏ بست نداریم»

گفت‌وگو با مشاور رئیس جمهور در نظارت بر روند اجرای طرح‏های تولیدی

تکیه ‏کلامش این بود:«ما بن‏ بست نداریم»

سیدرضا فاطمی امین متولد ۱۳۵۳ شهرستان شاهرود است. او مدرک کارشناسی ‏اش را در رشته الکترونیک و از دانشگاه فردوسی مشهد، مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی سیستم ‏های اقتصادی اجتماعی از دانشگاه علم و صنعت و دکترای مدیریت راهبردی دانش را از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرده است.

سیاست

یک مجاهد مردمی بود

گفت‌وگو با رئیس دفتر رئیس ‏جمهور در دولت سیزدهم

یک مجاهد مردمی بود

غلامحسین اسماعیلی متولد ۱۳۴۴ سیاستمدار و حقوقدان ایرانی است که از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم به‏ عنوان رئیس دفتر رئیس ‏جمهور ایران فعّالیت می‏کند و دانش ‏آموختهٔ دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس است.

سیاست

برای خدا کار کرد و خدا دل‏های مردم را به او جذب کرد

گفت‌وگو با تولیت آستان قدس رضوی:

برای خدا کار کرد و خدا دل‏های مردم را به او جذب کرد

حجت ‏الاسلام احمد مروی متولد ۱۳۳۷ در مشهد تولیت آستان قدس رضوی است. او پیش از این، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر جمهوری اسلامی بود و مسئولیت‏هایی چون مسئول دفتر رهبر در قم، رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی و رئیس ستاد استهلال دفتر رهبری را داشته است.

سیاست

می ‏گفت اگر ارتباط مردمی نباشد عدالت برقرار نمی‏ شود

گفت‌وگو با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

می ‏گفت اگر ارتباط مردمی نباشد عدالت برقرار نمی‏ شود

سیّدمرتضی بختیاری در سال ۱۳۳۱ در مشهد به دنیا آمد. وی سیاست‏مدار و مدیر اجرایی است که از سال ۱۳۹۸ طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ریاست کمیته امداد امام خمینی مشغول به کار شد. او قائم‏مقام پیشین آستان قدس رضوی بود. بختیاری همچنین رئیس کل دادگستری استان خراسان و فارس، رئیس سازمان زندان‏ها، استاندار اصفهان در دولت نهم احمدی‏نژاد و وزیر دادگستری در دولت دهم محمود احمدی‏نژاد بوده است.

سیاست

همیشه نگران همه بود

گفت‌وگو با سیدعلی رئیس ‏الساداتی برادر شهید سیدابراهیم رئیسی

همیشه نگران همه بود

روایت سید علی رئیس ‏الساداتی به ‏عنوان برادری که تا قبل از شهادت، کسی او را نمی‏شناخت برای بسیاری عجیب است؛ شاید جایگاه برادران رئیس‏جمهوران سابق چنین توقعی را از نظر دور می‏داشت که رئیس‏جمهور برادری داشته باشد و شناخته نشود.

سیاست

به امام امت متعهد بود

گفتاری از دختر شهید سیدابراهیم رئیسی

به امام امت متعهد بود

ریحانه‌سادات رئیسی دارای دارای مدرک تحصیلی دکترا در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران و خواهرش دارای مدرک لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و ارشد علوم قرآن و حدیث می باشند.

سیاست

نماد حکمرانی دینی بود

گفتاری از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

نماد حکمرانی دینی بود

آی ت‏الله سید احمد علم‏ الهدی زادهٔ ۱۳۲۳ در مشهد است. وی از سال ۱۳۸۵ نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی است. او پیشتر، از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۴، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق را عهده‏دار بود و از مؤسسان این دانشگاه است. علم‏الهدی عضو جامعه روحانیت مبارز است. وی از سال ۱۳۹۴ به‏عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و از سال ۱۳۸۴ به‏عنوان امام جمعه مشهد فعالیت می‏کند.

سیاست

اعلام جزئیات مراسم اربعین شهدای خدمت

اعلام جزئیات مراسم اربعین شهدای خدمت

با نزدیک شدن به هفتم تیرماه همزمان با چهلمین روز سانحه سقوط بالگرد آیت الله رئیسی و هیات همراه، امروز یکشنبه سوم تیرماه رئیس ستاد بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز در نشستی خبری به تشریح جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت می‌پردازد.

سیاست