در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

مقدم‌فر: شهید آیت الله رئیسی در خدمت به مردم چهره ماندگار شد

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

سیاست

66627
مقدم‌فر: شهید آیت الله رئیسی در خدمت به مردم چهره ماندگار شد

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحیه خدمتگذاری و شخصیت تراز گونه بعد از شهدای دهه شصت در شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم سلیمانی در عرصه نظامی و برون‌مرزی و بعد از آن در شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی تبلور پیدا کرد.

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی را ضایعه‌ای دردناک دانست و اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی را می‌توان نمونه یک انسان والا و تراز انقلاب اسلامی و مسئول و الگو در تاریخ  و چهره‌ای ماندگار معرفی کرد، ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی افراد متعددی را داریم که در مجاهدت و تلاش و اخلاص و مدیریت، الگو و مطرح بود.

وی با بیان اینکه امثال شهیدان رجایی و باهنر از مسئولین تراز و خدمت‌گذار انقلاب اسلامی بودند تصریح کرد: این روحیه خدمت‌گذاری و شخصیت تراز گونه بعد از شهدای دهه شصت در شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم سلیمانی در عرصه نظامی و برون‌مرزی و بعد از آن در شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی تبلور پیدا کرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با تأکید بر اینکه آیت‌الله شهید رئیسی را می‌توان از حیث مردمی بودن و پرتلاش بودن و خدمت‌گذاری چهره‌ای ماندگار توصیف کرد افزود: علیرغم جایگاه اجتهادی و علمی، تبعیت محض از ولایت فقیه را باید یکی از صفات بارز رئیس‌جمهور فقید دانست، همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز ایشان را با صفات برجسته‌ای چون عالم، پرتلاش، مردمی، خادم‌الرضا، به مردم معرفی کردند.

مقدم‌فر همچنین شهید امیر عبداللهیان را انسانی وارسته خواند و خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی یک مجاهد واقعی بود، چه آن زمان که در کنار حاج قاسم در عرصه مقاومت جهاد می‌کرد چه دورانی که به عنوان وزیر امورخارجه مطرح بود، ایشان به واقع یک دیپلمات انقلابی بود.

وی افزود: در مدت سه سالی که ایشان وزیر امورخارجه بودند الگوی یک وزیرخارجه انقلابی بودن را به منصه ظهور گذاشت و نشان داد می‌شود در عرصه سیاست‌خارجی نیز مجاهدت کرد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران در پایان تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان انسانی بود که عرصه دیپلماسی او را مقهور خودش نمی‌کرد بلکه وی در این عرصه، فرصت‌های مهمی را ایجاد می‌کرد، او فضای خشک دیپلماتیک را شکست و در شرایطی که دشمن تلاش داشت کشور ما منزوی کند تلاش کرد با کشورهای منطقه ارتباطات مختلفی را برقرار کند و این مصداق روحیه یک دیپلمات انقلابی است که ایشان آن را به خوبی از خود نشان داد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست