رئیس‌جمهور عراق شهادت رئیسی را تسلیت گفت

بین‌الملل

66644
رئیس‌جمهور عراق شهادت رئیسی را تسلیت گفت

»عبداللطیف جمال رشید»، رئیس جمهور عراق، در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و یاران همراهش در سانحه سقوط بالگرد را به رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، عبداللطیف جمال رشید امروز دوشنبه، با انتشار پیامی اعلام کرد با قلب‌هایی مومن به قضا و قدر الهی، خبر درگذشت جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و شماری از مسئولان را در حادثه دردناک سقوط بالگرد دریافت کردیم.

رییس جمهور عراق در این پیام تاکید کرد که در این حادثه اندوهبار، خالصانه ترین تسلیت و ابراز همدردی را به آیت الله سید علی خامنه ای رهبری معظم جمهوری اسلامی و به ملت و مقامات این کشور عرض می کنیم و بر ایستادگی عراق در کنار ملت ایران در این شرایط دشوار تاکید داریم.

وی افزود: از خداوند عز و جل می خواهیم همه آنها را مورد غفران و رحمت واسعه الهی و عالیترین درجات بهشت قرار دهد.

نخست وزیر ، نایب رییس پارلمان عراق، فرمانده الحشد الشعبی ، رهبر جریان حکمت ملی و تعدادی دیگر از مقامات، شخصیت ها و نهادهای عراق در پیام های جداگانه شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران ، دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان را تسلیت گفته و با ملت ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل