سرپرست وزارت خارجه افغانستان:

نقش «رئیسی» در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ارزشمند بود

اقتصاد

66684
نقش «رئیسی» در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ارزشمند بود

«امیرخان متقی»، روز دوشنبه در ملاقات با نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایران، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت و تاکید کرد که نقش «آیت‌الله رئیسی» در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ارزشمند بود.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، امیرخان متقی در این ملاقات پیام تسلیت و همدردی حکومت سرپرست و ملت افغانستان را در ارتباط با سانحۀ سقوط بالگرد و شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی بیان داشت و از خداوند متعال برای جان باختگان بهشت‌برین و برای ملت ایران صبر جمیل استدعا نمود.

وی نقش و تلاش رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه ایران را در توسعۀ همکاری‌های منطقه‌ای بخصوص با افغانستان ارزشمند خواند.

همچنین «کنگره ملی افغانستان» در پی سانحه هوایی که منجر به شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش گردید، مراتب تسلیت و همدردی شان را با رهبر معظم انقلاب و ملت ایران اعلام کرد.

«کنگره ملی افغانستان» به رهبری عبداللطیف پدرام، امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، با نشر پیامی اظهار داشت: فقید آیت‌الله رئیسی در دوره‌ی نه چندان طولانی مسئولیت عظیم خود برای شکوفایی ایران و همبستگی مردمان منطقه ما کوشش عظیم نمود و در سطح جهانی از حقوق حقه‌ی مردم فلسطین، دفاع کرد و با شجاعت، جنایات رژیم صهیونیستی و مدافعان آمریکایی آن را در نوار غزه محکوم کرد.

در متن کامل این بیانیه آمده است:

بسمه‌تعالی

کنگره ملی افغانستان، به مناسبت رخداد دردناک شهادت رئیس‌جمهوری ایران، وزیرامورخارجه و شمار دیگری از مقام‌های ارشد کشور دوست و برادر دولت جمهوری اسلامی ایران، با مقام معظم رهبری ، دولت و ملت بزرگ ایران ابراز همدردی نموده و به خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و برای آن‌ها بهشت‌برین آرزو می‌کند.

فقید آیت‌الله رئیسی در دوره‌ی نه چندان طولانی مسئولیت عظیم خود، برای شکوفایی ایران و همبستگی مردمان منطقه ما کوشش عظیم نمود و در سطح جهانی از حقوق حقه‌ی مردم فلسطین، دفاع کرد و با شجاعت جنایات رژیم صهیونیستی و مدافعان آمریکایی آن را در نوار غزه محکوم نمود.

سخنرانی شیوا، عمیق و شجاعانه امیرحسین‌عبداللهیان در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در دفاع از حقوق مردم فلسطین به ویژه مردمان نوار غزه چونان صفحه‌ی درخشان در کارنامه‌ی دولت آیت‌الله رئیسی ثبت تاریخ گردیده است.

دولت و ملت بزرگ ایران به برکت تجارب سیاسی غنی خود، فرهنگ و معنویت پربار از مشکلات زیادی عبور کرده است و بدون شک این غم و اندوه بزرگ را نیز به نیروی مقاومت و مجاهدت علیه دشمنان ایران تبدیل خواهد کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد