گفت‌وگو با فعال کارگری هپکو در پی شهادت رئیس جمهور؛

رئیسی خودش را پایین می‌آورد تا کارگر بتواند راحت حرف بزند

سیاست

66743
رئیسی خودش را پایین می‌آورد تا کارگر بتواند راحت حرف بزند

یک فعال کارگری هپکو گفت: آیت‌الله رئیسی خیلی راحت و خودمانی حرف می‌زد تا اصلا حس نکنیم که مقابل رئیس قوه قضائیه یا مقابل رئیس جمهور در حال صحبت هستیم. در این حد آیت‌الله رئیسی خودش را در کنار کارگر پایین می‌آورد تا کارگر بتواند راحت حرف خودش را بزند.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، آیت‌الله رئیسی خیلی راحت و خودمانی حرف می‌زد تا اصلا حس نکنیم که مقابل رئیس قوه قضائیه یا مقابل رئیس جمهور در حال صحبت هستیم. در این حد آیت‌الله رئیسی خودش را در کنار کارگر پایین می‌آورد تا کارگر بتواند راحت حرف خودش را بزند.

 اهتمام شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم نسبت به مسائل کارگران و پیگیری برای حل مشکلات این قشر از بارزه‌های مهم شخصیتی ایشان بود. به همین دلیل در سمت‌های مختلف نیز همواره این ارتباط تنگاتنگ با قشر کارگر برقرار بوده است.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد. این خبر علاوه بر آنکه موجی از غم را در سراسر کشور ایجاد کرد، جامعه کارگری را نیز در شوک فرو برده است، چرا که حالا آن‌ها بهترین یاور خود در عرصه سیاست را از دست داده‌اند.

در همین راستا سید امیر میرناصری، فعال کارگری هپکو ، این ضایعه عظیم را خدمت تمام مردم کشور تسلیت گفت و بیان کرد: بچه‌های هپکو، آیت‌الله رئیسی را به عنوان یکی از دلسوزان واقعی این کارخانه می‌دانستند و اکنون حال و هوای عجیبی دارند. 

وی در ادامه افزود: از دیروز بعد از ظهر که کارگران، خبر سانحه هلی‌کوپتر رئیس جمهور را شنیدند، امیدهایی داشتند اما متاسفانه دقیقه به دقیقه از این امیدها کاسته و از امروز صبح نیز جو عجیب و بسیار سنگینی در کارخانه حاکم شد. هیچکس دست و دلش به کار نمی‌رود و تقریبا اکنون کارخانه نیمه‌تعطیل شده است. 

میرناصری با اشاره به اهتمام آیت‌الله رئیسی نسبت به حل مشکلات کارخانه هپکو اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی از زمانی که رئیس قوه قضائیه بود، پیگیر مسائل هپکو شد. زمانی که هیچکدام از مسئولان کشور خیلی دغدغه کار، کارگر و کارخانه را نداشتند، وی وارد میدان شد.

شهید رئیسی تقریبا اوایل سال ۹۸ بود که ما را به دفتر خود دعوت کرد. ابتدا چندین جلسه با حضور کارشناسان وی و بعد با حضور خودشان مستقیما برگزار شد و زمانی که بچه‌ها زیر ریل کتک خوردند و برای ۴۰ نفر از بچه‌ها پرونده تشکیل شد،

زمانی که به دانشگاه تهران رفتیم و دغدغه‌مان را با وی مطرح کردیم، پای درد و دل بچه‌ها نشست. زمانی که برایشان مشکلات بچه‌ها را مطرح کردم و گفتم که ما کار و حقوق نمی‌خواهیم و فقط بچه‌های ما را از زندان آزاد کنید، ظرف کمتر از یک هفته مشکلات بچه‌های ما را حل کرد.

وی همچنین ادامه داد: آیت‌الله رئیسی دوباره جلسه ویژه گذاشتند. روز کارگر بود و ایشان رئیس قوه قضائیه بودند و باید رئیس جمهور می‌آمد برای ما صحبت می‌کرد اما ایشان در زمان کرونا ما را به دفترش در قوه قضائیه دعوت کرد. دوباره در آن جلسه گزارشاتی به وی دادیم و در جواب گفت که فکر می‌کردم مشکلات شما حل شده و به من گزارش اشتباه دادند. 

میرناصری ادامه داد: استاندار استان مرکزی، مسئولان استانی و کشوری را خواست و در هفته بعد از این جلسه دوباره جلسه تشکیل شد و پیگیر مسائل هپکو بود. وی قول داد که تا آخر موضوع تا زمانی که مسئله حل شود، پیگیر کار ما باشد. 

این فعال کارگری کارخانه هپکو با اشاره به آغاز دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ وی رئیس جمهور شد و در همان ابتدای دوران ریاست جمهوری خود، از طریق کارشناسان خودشان مکاتباتی را با ما انجام داد. در طی این مکاتبات قول داد که تا قبل از سفر استانی به اراک، مشکلات هپکو را بررسی و حل کند. خدا را شکر این اتفاقات افتاد. 

میرناصری ادامه داد: زمانی که شهید رئیسی در سفر استانی خود وارد کارخانه هپکو شد، تقریبا بخش عمده‌ای از مشکلات هپکو با تلاش و پیگیری‌های وی حل شده بود. زمانی که به داخل کارخانه آمد. بچه‌ها توقع حضور وی در کارخانه را نداشتند و این بازدید نیز به دلیل مسائل امنیتی در برنامه سفر وی نبود ولی به کارخانه آمد و با موج شادی خیلی زیاد بچه‌ها مواجه شد. در همان زمان بچه‌ها هر کدام با هر زبانی که می‌توانستند از وی تشکر کردند و همه بالاتفاق کار و تعطیل نشدن کارخانه را مدیون این شهید والامقام می‌دانستند. 

این فعال کارگری افزود: این مسئله فقط به دوران ریاست جمهوری وی بر نمی‌گشت و اصلا بحث ریاست جمهوری وی مطرح نبود. قبل از این دوران نیز وی به دنبال احیای کارخانه‌های بزرگ و کوچک بود. الحمدالله در استان مرکزی که به نوعی قطب صنعتی کشور تلقی می‌شود، هپکو، آذرآب و واگن پارس را و به تبع آن‌ها شرکت‌هایی که تابع این کارخانه‌ها بودند، در این مدت ۳-۲ ساله روز به روز وضعیتشان بهتر می‌شود. با این حال امروز خبری شنیدیم که خیلی جانسوز بود.

سید امیر میرناصری با اشاره به برخورد متواضعانه رئیس جمهور شهید کشور با کارگران تصریح کرد: در فیلم‌ها، کلیپ‌ها و عکس‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، ارتباط آیت‌الله رئیسی با کارگران واضح است.

مثلا روزی که آیت‌الله رئیسی به کارخانه هپکو آمد، از لحاظ سلسله مراتبی باید مدیرعامل به وی گزارش می‌داد اما ما را خواست و ما گزارش دادیم. ما یک کارگریم و سمت خاصی در کارخانه نداشتیم ولی خیلی برایشان این موضوع مهم بود. همچنین روزی که در دفترشان بودیم و تمام استاندارها و وزیر صمت وقت در دولت قبل و مسئولان دیگر نیز دعوت شده بودند، با احترام خاص‌تری نسبت به آن‌ها با ما برخورد داشت تا ما خودمان را غریبه ندانیم یا فکر نکنیم پیش یک مسئول بلند پایه ایستادیم و نتوانیم حرفمان راحت بزنیم. 

وی در ادامه افزود: آیت‌الله رئیسی خیلی راحت و خودمانی حرف می‌زد تا اصلا حس نکنیم که مقابل رئیس قوه قضائیه یا مقابل رئیس جمهور در حال صحبت هستیم. در این حد آیت‌الله رئیسی خودش را در کنار کارگر پایین می‌آورد تا کارگر بتواند راحت حرف خودش را بزند. ما حداقل ۵ بار با وی دیدار داشتیم و هیچ وقت احساس نکردیم که در برابر یک مقام بلند پایه کشوری صحبت می‌کنیم. 

این فعال کارگری اظهار کرد: باور کنید نه به خاطر اینکه وی شهید شده اینطور می‌گویم بلکه اگر شش ماه پیش یا یک سال پیش هم مصاحبه می‌کردیم، همین طور بیان می‌کردم. ما به واسطه مشکلات کارخانه هپکو مسئولان زیادی را هم در هپکو دیدیم و هم در تهران به دیدارشان رفتیم. تقریبا خیلی از وزیران و نمایندگان مجلس را در زمان اوج مشکلات هپکو دیدیم اما هیچ وقت از نظر سیستم اداری و رفتار دیپلماتیک، رفتار گرم و صمیمانه‌ای نداشتند. البته این مسئولان رفتار عادی داشتند ولی آیت‌الله رئیسی در این نظام‌ها نمی‌گنجید. 

میرناصری با اشاره به تواضع شهید رئیسی تاکید کرد: وقتی کسی بخواهد نقشی اجرا کند، در یک الی دو تا از کلیپ‌ها و فیلم‌ها اینطور است اما آیت‌الله رئیسی ذاتا اینطور بود.

این فعالی کارگری هپکو در پایان بیان کرد: آیت‌الله رئیسی به نیتی که داشت، رسید. واقعا حق وی شهادت بود. ما برای خودمان و آینده کشور نگران هستیم. با این حال دیشب رهبر معظم انقلاب فرمودند که نگران نباشید و همانطور که بالاخره وزنه‌های بزرگی را چه اوایل انقلاب و چه در طول سال‌های اخیر همچون حاج قاسم سلیمانی را از دست دادیم، مجبور هستیم که صبر کنیم و راه این دوستان را ادامه دهیم.

منبع: رجانیوز


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست