در گفتگو با ”ایران آنلاین”؛

باهنر : آیت الله رئیسی مرد میدان و دیپلماسی / مشی رئیس جمهور شهید باید سرمشق باشد

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

سیاست

66877
باهنر : آیت الله رئیسی مرد میدان و دیپلماسی / مشی رئیس جمهور شهید باید سرمشق باشد

دبیرکل جامعه مهندسین اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی، میدان کار را به خوبی می‌شناخت و صدای فریاد و مطالبه آن روستایی مرزنشین کم بضاعت را می‌شنید تا صدای آن سرمایه‌گذاری که مدت‌هاست سرمایه‌اش معطل شده یا کارخانه‌اش از کار افتاده بود.

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با اشاره به خبر دردناک شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی در سانحه هوایی اظهار داشت: این اتفاق فاجعه تألم‌باری بود و خداوند درجات این عزیزان را متعالی بگرداند و ان‌شاالله زیر سایه مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی با صلابت و همت دست‌اندرکاران کار را جلو ببرد تا از این گردنه نیز عبور کنیم.

وی شهید آیت‌الله رئیسی را رئیس‌جمهوری بی‌نظیر دانست و افزود: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی میدان کار برایش تعریف شده بود و آن را به خوبی می‌شناخت، ایشان اصولا نشستن پشت میز دفتر و دستور صادر کردن را بر نمی‌تابید و همیشه خودش بالای سر کار حاضر بود.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه "خوب شنیدن" هنر رئیس‌جمهور فقید ایران بود خاطرنشان کرد: او صدای فریاد و مطالبه آن روستایی مرزنشین کم بضاعت را می‌شنید تا صدای آن سرمایه‌گذاری که مدت‌هاست سرمایه‌اش معطل شده یا کارخانه‌اش از کار افتاده بود. او حتی صدای چرخ‌های از کار افتاده کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی را هم شنید و برای کارگرهای زیادی که با خانواده‌هایشان از یک اشتغال آبرومند محروم شده بودند تلاش کرد.

باهنر با اشاره به توانمندی آیت‌الله رئیسی در میدان دیپلماسی تصریح کرد: ایشان در کنار سیاست داخلی در عرصه دیپلماسی چهره‌ای فعال و کوشا بود و با کمک شهید امیرعبداللهیان مسئله ارتباطات خارجی و دیپلماسی را مهم می‌دانست و از دسته روسایی نبود که منتظر بماند تا سایر کشورها به سراغ او بیایند و با کمک دستگاه سیاست‌خارجی برای بهبود روابط ایران با دنیا همت داشت.

وی همچنین گفت: از طرفی دیگر ایشان شخصیتی نبود که دست از اصول و عزت ملت ایران بردارد، در مدت کوتاه حضور این عزیزان در میدان سیاست و دیپلماسی ما توانستیم ارتباطات خوب و وسیعی را با همسایگان و سایر کشورها داشته باشیم و در مجامع مهمی چون شانگهای و بریکس هم حضور و عضویت ایران را قطعی کنیم و نقش موثری را داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در دوره حضور آیت‌الله رئیسی در قوه مجریه برخی زیرساخت‌های کشور بعد از مدت‌ها رکود در حال اصلاح و تغییر بود تصریح کرد: ایشان در طول مدت حضور خود به عنوان ریاست جمهوری ایران تلاش کرد بسیاری از گردش‌های مالی و مالیات‌ها را اصلاح کند و برخی رفتارهای اقتصادی را شفاف و در اتاق شیشه‌ای بیاورد تا برای همگان قابل ملاحظه باشد و این اقدام بسیار مهمی بود.

باهنر با اشاره به برخی گرفتاری‌های مالی و رقابت‌های بین دستگاه‌ها اظهار داشت: خوشبختانه آقای رئیسی و تیم ایشان توانست مسائل مالیاتی و گمرکی و اختلافات را تا حدود زیادی حل کنند، کار به خوبی جلو می‌رفت که متأسفانه این حادثه ناگوار همه ما را از داشتن ایشان محروم کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شهید آیت‌الله رئیسی را هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی خواند و خاطرنشان کرد: از اینگونه فرصت‌ها و مردان عمل در ایران کم نیست اما متأسفانه تا کنون این فرصت‌ها را از دست داده بودیم، حضور ایشان برای افتتاح سد در مرز ارس، اقدامی بود که حدود 20 سال معطل و روی زمین مانده بود و هم مردم ایران و هم مردم آذربایجان منتظر بهره‌برداری از این سد و تغییر در زندگی خود بودند که با پیگیری جدی ایشان و دولت به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه مشی ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی باید یک فرم و سرمشق باشد برای کسانی که قرار است در سنگرگاه قوه مجریه حضور پیدا کنند گفت: کسی که به میدان خواهد آمد باید از بن دندان خود را وقف کار و خدمت به ایران و ملت کند و اقداماتش در خور شأن ملت بزرگ و صبور ملت ایران باشد.

این عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام ضمن تأکید بر وجود مشکلات جدی و اساسی در معیشت مردم تصریح کرد: ساحت اقتصاد، سیاست، دیپلماسی و فرهنگ نیاز به کار شبانه‌روزی دارد چرا که در این حوزه‌ها متاسفانه کار عقب افتاده زیاد است مردم ایران صبور و قانع هستند اما باید در کنار این صبوری‌ها به کمبودهایی که وجود دارد توجه شود.

وی در پایان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر مسئله تورم اظهار داشت: این توصیه‌ها و تأکیدها باید در رأس برنامه‌های رئیس‌جمهور آینده باشد و اگر کسی باشد که صرفا پشت میز نشین باشد و از راه دور بخواهد کنترل امور را در دست بگیرد نمی‌تواند مانند شهید دکتر رئیسی مرد عمل در میدان باشد، او باید در رأس کار باشد و سایرین را هم فعال کند .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست