رمضان شریف در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

شهید رئیسی الگویی صادق برای یک مسئول تراز انقلاب اسلامی است

مصطفی خدابخشی

مصطفی خدابخشی

سیاست

66889
شهید رئیسی الگویی صادق برای یک مسئول تراز انقلاب اسلامی است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردمی بودن راهبردی ثابت برای رئیس دولت سیزدهم بود. این نوع رفتار الگویی صادق برای یک مسئول در تراز انقلاب اسلامی است.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین گفت: شهید رئیسی در قامت یک رئیس جمهور طرحی نوع در فعالیت های قوه مجریه و دولت‌داری ایجاد کرد.

وی گفت: این شهید بزرگوار ارتباطی عاطفی با همه بخش های کشور از جمله جریانات، نخبگان، دانشجویان، ورزشکاران و ... ایجاد کرد و زمینه ساز گسترش روحیه مردمی در بدنه دولت شد. این یعنی همان روحیه معروف امام خمینی که بارها در کلام رهبری نیز شنیده شده که مردم صاحبان اصلی این کشورند. تحقق این موضوع را شهید جمهور به خوبی در پست ریاست جمهوری پیاده سازی و عملیاتی کردند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به عبارتی می توان گفت که مردمی بودن راهبردی ثابت برای رئیس دولت سیزدهم بود. این نوع رفتار الگویی صادق برای یک مسئول در تراز انقلاب اسلامی است.

شریف ادامه داد: حضور در پست های متعدد در انقلاب، برخورداری از شخصیتی روحانی و آگاه به مسائل روز و مذهبی باعث شد تا جلوه ای از مطلوب نظام جمهوری اسلامی ایران را در قامت رئیس جمهور ببینیم.

وی تاکید کرد: اگر به عهد نامه مالک اشتر و تاکیداتی که در آن حضرت علی (ع) داشتند نگاهی بیاندازیم به وضوح می توان بخش عمده ای آنها را در رفتار و عملکرد این شهید عزیز دید.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: حضور چنین شخصیتی در قامت ریاست جمهوری توانست کمک بزرگی برای معرفی ماهیت جمهوری اسلامی به نسل جدید باشد و نمایشی واقعی از شخصیت تراز به عنوان دومین مقام عالی در کشور باشد.

وی گفت:  شهید رئیسی تمام وقت خود را صرف مردم کرد و شجاعانه پای تصمیماتی که به نفع مردم بود، ایستاد. به عبارتی می توان گفت که خط شکنی خاصی در رفتار و منش ایشان وجود داشت که باعث شد توجهات جهانی به سمت ایران معطوف شود تا قدرت ایران در اداره کشور و میزان تاثیرگذاری در سیاست خارجی را شاهد باشند.

شریف بیان کرد: باید توجه داشت ایشان نگاهی یکسان به همگی داشته و در فعالیت هایشان رای دادن و ندادن افراد به وی تاثیری نداشت. ایشان بعد از انتخاب به عنوان رئیس جمهور در جلسه ای تمام جریانات را جمع کردند و اظهار نظر آنان را در کمال متانت شنیدند. همین رویکرد نشان داد که وی خود را در تراز رئیس جمهور کشور و نه نماینده یک جریان خاص قرار داده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به شهادت امیر عبداللهیان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه دیپلماسی و حمایت از جبهه مقاومت شهید عبداللهیان عنصری آگاه و جهادی و مشرف به تمامی امور در این بخش بود. باید به این نکته تاکید کرد که در هیچ زمانی تا این میزان همپوشانی بین دستگاه دیپلماسی با دیگر بخش های کشور وجود نداشت و موضع گیری های قاطعانه ایران در خصوص غزه و حمایت از دیپلماسی جبهه مقاومت بی نظیر بود.

وی بیان کرد: کار دستگاه دیپلماسی در عملیات وعده صادق که تراز انقلاب را در جهان بالا برد بسیار ستودنی است به گونه ای که رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی تمام قد از این عملیات تنبیهی محدود حمایت کرد و باعث شد تا این عملیات با پشتوانه ای قوی تر به مرحله اجرا گذاشته شود.

شریف در ادامه به شهید آل هاشم نیز اشاره کرد و گفت: شهید آل هاشم دارای محبوبیت و جایگاهی ملی است که هم در نیروهای مسلح و هم در جایگاه امام جمعه سبب خیرات بسیاری شد. ایشان سیدی جلیل القدر و روحانی تراز انقلاب و محبوب برای تمام اقشار مردم ایران بود.

وی بیان داشت: ایشان با بالاترین رای در سطح کشور توانستند به مجلس خبرگان رهبری راه یابند و امروز نیز در مراسم تشییع پیکرشان نشان داده شد که یک روحانی چگونه می تواند در دل مردم جای داشته باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست