پرچم هند نیمه افراشته شد

سیاست

66932
پرچم هند نیمه افراشته شد

پرچم ملی هند روز سه شنبه در پی شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی بر فراز ساختمان جدید مجلس هند به حالت نیمه افراشته درآمد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، پرچم هند بر فراز ساختمان جدید مجلس هند موسوم به راشتراپاتی باوان به احترام شهادت رئیس جمهور ایران به حالت نیمه افراشته درآمد.

پرچم ملی هند روز سه شنبه در حالی که در پی شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی در سانحه سقوط بالگرد، یک روز عزای ملی در این کشور اعلام شد، بر فراز ساختمان جدید مجلس هند موسوم به راشتراپاتی باوان به حالت نیمه افراشته درآمد.

وزارت کشور هند اعلام کرد: هیچ گونه تفریح رسمی در طول این روز در هند برگزار نخواهد شد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز دوشنبه شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت.

وی نوشت: درگذشت غم انگیز دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، عمیقاً متأسف و متأثر شدم. تلاش او در تقویت روابط دوجانبه هند و ایران همیشه در یادها خواهد ماند. از صمیم قلب به خانواده ایشان و مردم ایران تسلیت می گویم. هند در این زمان غم و اندوه در کنار ایران ایستاده است.

از سوی دیگر، سوبرامانیام جایشنکار وزیر امور خارجه هند با یادآوری دیدارهای اخیر خود با رئیسی، نوشت: از شنیدن خبر درگذشت دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سقوط بالگرد، عمیقاً شوکه شدم. دیدارهای متعدد من با آنها را به یاد بیاورید، آخرین بار در ژانویه ۲۰۲۴ بود. ما به خانواده های آنها تسلیت می‌گوییم. ما در زمان وقوع این فاجعه در کنار مردم ایران هستیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست