در گفت‌وگو با ایران آنلاین؛

ترقی: آیت‌الله رئیسی سیاست‌خارجی ایران را از انفعال خارج کرد / نقش موثر شهید جمهور در تلفیق دیپلماسی و میدان

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

سیاست

66937
ترقی: آیت‌الله رئیسی سیاست‌خارجی ایران را از انفعال خارج کرد / نقش موثر شهید جمهور در تلفیق دیپلماسی و میدان

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: شهید آیت‌الله رئیسی برای بازسازی چهره جهانی ایران در مبادلات و معاملات بین‌المللی تلاش کرد و از دیگر دستاوردهای رئیس‌جمهور فقید احیای فضای بازرگانی و اقتصادی و امنیتی و تلفیق بین دیپلماسی و میدان برای ارتقا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در تأثیرگذاری مسائل منطقه به ویژه حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی با حضور خود در جایگاه ریاست جمهوری این جایگاه را نسبت به گذشته ارتقا داد، اظهار کرد: امروز که ما بدرقه ایشان را انجام می‌دهیم، می‌بینم شخصیت‌های مهم و قدرت‌های بزرگ بین‌المللی و به شکل بی‌سابقه‌ای تعداد زیادی از کشورها نسبت به این شخصیت احترام کرده و در برخی از کشورها عزای عمومی اعلام شده است.

وی افزود: برای اولین بار می‌بینیم در شورای امنیت به نشانه احترام سکوت می‌کنند و این اتفاق‌ها نشانه تأثیرگذاری شخصیت شهید رئیسی در بین کشورهای مختلف و نهادهای مهم بین‌المللی است.

ترقی با تأکید بر اینکه غم وسیع ملت ایران به پاس زحمات و خدمات ارزنده شهید آیت‌الله رئیسی، نتیجه خلوص ایشان در کار و مردمی بودن در خدمت و رسیدگی به مشکلات آنها بود، گفت: در طول سه سال حضور ایشان، رکوردهای متعددی در حوزه‌های مختلف چه در رابطه با رفع موانع تولید در کشور و بازسازی بنگاه‌های اقتصادی در دهه‌های گذشته و چه در خصوص اجرای پروژ‌ه‌های نیمه‌تمام موثر و مفید در زندگی مردم به ویژه در غرب کشور و نقاط محروم به جای مانده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش شهید آیت‌الله رئیسی برای بازسازی چهره جهانی ایران در مبادلات و معاملات بین‌المللی تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای رئیس‌جمهور فقید احیای فضای بازرگانی و اقتصادی و امنیتی و تلفیق بین دیپلماسی و میدان برای ارتقا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در تأثیرگذاری مسائل منطقه به ویژه حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود.

وی ادامه داد: شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی کفایت لازم برای مسولیت این پست را داشت و از اخلاص و خستگی‌ناپذیری و تلاش بی‌وقفه برخوردار بود که توانست بسیاری از عقب‌ماندگی‌های کشور در ابعاد مختلف را برطرف کند و دولت را روی ریل اصلی خودش قرار دهد.

این فعال سیاسی لمس دستاوردهای آیت‌الله رئیسی بعد از شهادت ایشان را برای مردم قطعی دانست و گفت: آنهایی که به دلیل غبار شایعه‌پراکنی، شبهه‌افکنی و تبلیغات بدخواهانه نمی‌توانستند زحمات و تلاش‌های ایشان را ببینند بعد از شهادت ایشان بهتر می‌توانند به درک درستی از خدمات ارائه شده از سوی این شهید والامقام برسند. همچنین آن دسته از افرادی که با بی‌انصافی‌ نسبت به ایشان سخن می‌گفتند باید عذرخواهی کنند.

ترقی شهید امیرعبداللهیان را یکی از فعال‌ترین و موثرترین وزرای امورخارجه کشور در طول چهار دهه پس از انقلاب دانست و اظهار داشت: ایشان توانست ضمن هماهنگی با میدان و نیروی‌های نظامی و برون‌مرزی، سیات‌خارجی ما را از انفعال خارج کند. او توانست عزت، مصلحت و حکمت را که مورد تاکید رهبری بود، در دستگاه دیپلماسی به گونه‌ای ساری و جاری کند که دستاوردهای عظیمی برای ملت ایران به وجود آید.

وی ادامه داد: دورزدن تحریم‌ها و خنثی کردن آنها و موفقیت ایران در عضویت بریکس و شانگهای و ایفای نقش ایران به عنوان یکی از قدرت‌های تأثیرگذار در نظم نوین جهانی به ویژه در چندجانبه‌گرایی حاکم در جهان و رفع کدورت‌ها و رفع تنش بین ایران و کشورهای منطقه مرهون تلاش‌های بی وقفه ایشان در عرصه دیپلماسی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان در حوزه کاری خود نشان داد اگر وزارت‌ امورخارجه در چهارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری عمل کند، نه تنها منفعل نخواهد بود بلکه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی ارتقا یافته و ایران به جایگاه والایی خواهد رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست