یزدی‌خواه در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

دولت سیزدهم یکی از فعال‌ترین دولت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر بود

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

67676
دولت سیزدهم یکی از فعال‌ترین دولت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: دولت سیزدهم یکی از فعال‌ترین و پر رونق‌ترین دولت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر کشور بود به طوری که تولیدات فاخری در زمینه‌های گوناگون فرهنگی ارائه شد.

سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر اظهار کرد: دولت سیزدهم یکی از فعال‌ترین و پر رونق‌ترین دولت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر کشور بود و آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو فعال‌ترین وزرای کابینه بودند به‌طوری که در طول مدتی که از عمر دولت ‌گذشت ما توانستیم تولیدات فاخر زیادی در زمینه سینما، تئاتر، شعر سرود و غیره داشته باشیم، همچنین در زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف یکی از فعال‌ترین دوره‌ها را پشت سر گذاشتیم که از هم از لحاظ تعداد آثار و هم شمار به مخاطبان قابل توجه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم کمترین حاشیه‌ها را پشت سر گذاشت و جزو کم مسئله‌ترین دولت‌ها در این عرصه بود.

یزدی‌خواه ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات موثر دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر توسعه صندوق بیمه هنرمندان بود که کارهای بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بودجه فرهنگی کشور گفت: بودجه‌های فرهنگی با کمک دولت و کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش پیدا کرد و چندین برابر شد تا جایی که بودجه سالانه وزارت ارشاد که حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود به یکباره حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان شد که این امر در راستای تعاملات مجلس و دولت و در یک اقدام جمعی صورت گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم افزود: در این دوره، فضاهای غیررسمی اعم از سایت‌هایی که موضوعات غیراخلاقی را دنبال می‌کردند نیز مورد تذکر قرار گرفتند و تعداد آنها بسیار کاهش یافت.

یزدی‌خواه همچنین با اشاره به اینکه مردمی‌سازی فرهنگ یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بود، گفت: بخشی از راه در این زمینه طی شده ولی باز هم اقداماتی هست که باید انجام شود، چرا که بهتر است فرهنگ و هنر به مردم سپرده شود و دولت تنها بخش نظارت را برعهده داشته باشد؛ بهتر است دولت نقش تنظیم‌گری خود را داشته باشد اما تصدی گری نکند.

وی در پایان تاکید کرد: بهتر است راهی که دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر در پیش گرفت؛ توسط دولت‌های بعدی تداوم یابد و ان شاالله مجلس هم بتواند با کمک دولت قدم‌های موثری در این راه بردارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست