ولیعهد اردن: کشورهای عربی خواهان روابط حسنه با ایران هستند

بین‌الملل

67823
ولیعهد اردن: کشورهای عربی خواهان روابط حسنه با ایران هستند

«الحسین بن عبدالله الثانی» ولیعهد اردن با بیان اینکه همه کشورهای عربی خواهان روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران هستند، ابراز امیدواری کرد که گفت وگوهای جاری بین ما و تهران به ثمر برسد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «الحسین بن عبدالله الثانی» در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه به نزدیکی روابط بین ایران و برخی کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: ما در اردن همواره به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم و ما و همه کشورهای عربی، خواهان روابط حسنه با ایران بر اساس اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور دیگران هستیم.

وی افزود: اگر می خواهیم روابط درستی داشته باشیم، باید به همه عوامل تنش رسیدگی و آن را حل و فصل کنیم.

ولیعهد اردن تصریح کرد: گفت وگوی اردنی - ایرانی درباره همه مسائل وجود دارد و امیدواریم انشاءالله به ثمر برسد، اما برای من اولویت این است که اردن به میدانی برای جنگی منطقه ای تبدیل نشود.

وی درباره اوضاع منطقه نیز تصریح کرد: مسئله فلسطین مسئله ما است و باوجود هزینه های سیاسی و اقتصادی که در این زمینه می پردازیم، به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین عمل می کنیم.

الحسین بن عبدالله الثانی افزود: اولویت من حفظ امنیت و ثبات کشور است زیرا اردن قدرتمند می تواند از فلسطین دفاع کند و بزرگترین پشتیبان ملت فلسطین باشد.

وی در پایان گفت: امروز همه تمرکز ما بر نوارغزه است ولی اسرائیل درحالی بحرانی کردن اوضاع در کرانه باختری است و تلاش می کند که منطقه را به جنگ بکشاند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل