«هلند» خواستار توقف حملات رژیم اسرائیل به «رفح» شد

بین‌الملل

67919
«هلند» خواستار توقف حملات رژیم اسرائیل به «رفح» شد

به گفته «مارک روته» نخست‌وزیر هلند، این کشور از رژیم صهیونیستی می‌خواهد به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) عمل کرده و عملیات نظامی خود در شهر رفح را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، جمعه گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد تا عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند. «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت رژیم صهیونیستی باید دسترسی بلامانع به این منطقه را برای مأموریت‌هایی که در حال تحقیق درباره گزارش‌های مربوط به نسل‌کشی هستند و همچنین برای کمک‌های بشردوستانه تضمین کند.

در همین رابطه «مارک روته» در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «هلند از اسرائیل می‌خواهد که فورا از دستور دیوان بین‌المللی دادگستری تبعیت کند.»

نخست‌وزیر هلند افزود: «تصاویر وحشتناک از حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح، یک بار دیگر ضرورت آتش‌بس فوری در نوار غزه و آزادی همه گروگان‌های نزد جنبش فلسطینی حماس را برجسته می‌کند.»

به گزارش اسپوتنیک، رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در جنایتی تازه به اردوگاهی در شمال شرقی رفح حمله کرد.

گروه دفاع غیرنظامی فلسطین اعلام کرد در نتیجه این جنایت دست‌کم ۴۵ تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند. پیش از این، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله هوایی به اردوگاه آوارگان رفح را «حادثه‌ای غم‌انگیز» خواند و مدعی شد که تحقیقاتی در دست انجام است.

در شرایطی صهیونیست‌ها در مقام توجیح جنایتشان برآمده‌اند که نزدیک به ۳۶ هزار فلسطینی در جریان یورش‌های زمینی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در سراسر غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی، به شهادت رسیدند و اکثر شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل