چین بر حمایت از تمامیت ارضی «یمن» تاکید کرد

بین‌الملل

67921
چین بر حمایت از تمامیت ارضی «یمن» تاکید کرد

«وانگ یی»، وزیر امورخارجه چین در دیدار با همتای یمنی خود تاکید کرد که کشورش قاطعانه از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، وانگ یی وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه/ هشتم خرداد) با شایا محسن زیندانی همتای یمنی خود دیدار و درباره مسائل فلسطین و دریای سرخ بحث و گفت‌و گو کرد.

وانگ با بیان اینکه پکن برای دوستی دیرینه خود با صنعا ارزش قائل است و از حمایت آن در مسائل مهم برای چین قدردانی می‌کند، افزود: ما قاطعانه بر حمایت خود از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تاکید داریم.

وی تمایل پکن را برای ادامه کمک به یمن تا حد توان و تقویت و توسعه پایدار و سالم روابط بین ۲ کشور ابراز کرد.

وانگ با اشاره به اینکه وضعیت متشنج در دریای سرخ، اهمیت مساله غزه را برجسته می‌کند، تصریح کرد: اولویت اصلی چین، برقراری آتش‌بس فوری برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی بزرگتر و گسترده نشدن درگیری‌ها به مناطق دیگر است.

وی افزود: پکن از جامعه جهانی می‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای اجرای طرح مرسوم به «راه‌حل ۲ کشور» افزایش دهند.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه وضعیت متشنج در دریای سرخ از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ناشی شده است، تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد به هیچ کشوری اجازه استفاده از زور علیه یمن را نداده است.

وی افزود:‌ ما توقف حملات یمنی‌ها به کشتی‌های تجاری را خواستاریم و از طرف‌های مربوط می‌خواهیم از افزایش تنش‌ها در دریای سرخ اجتناب کرده و به طور مشترک از ایمنی آبراه‌ها در دریای سرخ مطابق با قانون محافظت کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل