لزوم ثبت تجربیات و اقدامات «شهید جمهور»

اقتصاد

67945
لزوم ثبت تجربیات و اقدامات «شهید جمهور»

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به الزام مورد کاوی زندگی و اقدامات بزرگانی چون آیت‌الله شهید رئیسی، گفت: کشورهای مستقل منتظر هستند تا تجربیات مدیریتی ما را بشنوند و استفاده کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، میثم لطیفی در همایش ملی کاربرد مورد کاوی در آموزش مدیریت دولتی با اشاره به اینکه، آیت‌الله شهید رئیسی در دهه ۷۰ در سازمان بازرسی با دعوت از اساتید دانشگاه، کار علمی در محیط اجرایی را در دستور کار قرار دادند، اظهار کرد: ۲.۵ میلیون‌ نفر کارمند دولت مشغول خدمترسانی هستند به همین میزان هم پیشکسوتان و بازنشستگان دولتی انبوهی از تجارب قابل استفاده در اختیار دارند.

لطیفی گفت: ۳ سال از دانشگاه در دولت در معیت رئیس جمهور توفیق خدمت داشتم، انبوهی از سوژه‌ها در اختیار است اما فرصت تدوین آنها را نداریم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم، کنار مقامات افرادی قرار گیرند تا روزانه موارد و تجربیات را ثبت کنند تا دستورالعمل و راهنما پیش رو داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه، روش و منش دولتمردان شکل‌دهنده دولت اسلامی است، گفت: پرکاری و خدمترسانی مسئولان دهه اول را شنیده اما ندیده بودیم. آیت‌الله رئیسی هم مشابه مسئولان دهه اول اول یک شخصیت منحصر بفرد داشتند.

لطیفی گفت: عموم سفرهای خارجی آیت‌الله رئیسی به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شد تا هزینه کمتری از بیت‌الملل صرف اقامت و... شود. به خاطر دارم، آیت‌الله رئیسی نیمه شب از سفر اجلاس بریکس در روسیه به کشور بازگشته بودند و صبح اول وقت بعد از اطلاع از یک چالش اجرایی، در استان کرمان حاضر شده بودند. همچنین ایشان در جلسات هیات وزیران سه مرتبه از پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی در خصوص صفر شدن حق ماموریت مقامات دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه، آیت‌الله رئیسی تاکید داشتند که عدالت در کتابها و یاداشت‌ها نیست بلکه در عمل است، گفت: شاکله شخصیت آیت‌الله رئیسی عدالت‌محور بود، با توجه به این تجربه زیسته، الگوی تربیتی که در آن آسایش و راحتی باشد به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: بین قوا و رئیس‌جمهور مسایلی پیش می‌آمد که ثبت آنها به کمک نسل بعد خواهد آمد، براین اساس به جای مورد کاوی شرکت‌های خارجی که شناختی از آن در داخل وجود ندارد باید از الگوهای داخلی استفاده شود. در ماه‌های اخیر در ۸۰ درصد جلسات دولت وزیر خارجه حضور نداشتند و دائما در سفرهای خارجی بودند تا مسایل دهها ساله باز کنند. شهید امیرعبداللهیان در شورای عالی امنیت ملی یک باب جدید باز کردند، در موضوع عملیات وعده صادق باید تجربیات و وقایع مذکور ثبت و به نسل‌های بعد منتقل شود. اینها نمونه واقعی و ملموس مورد کاوی است که برای مردم قابل لمس بوده است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد