شهید خدمت، ۸۴۰۰ واحد تولیدی را احیا کرد

اقتصاد

68134
شهید خدمت، 8400 واحد تولیدی را احیا کرد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شهید با بیان اینکه رکوردهایی که آیت الله رئیسی در عرصه کاری به ثبت رساندند بی‌نظیر بود، گفت: رئیس‌جمهور شهید ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند را احیا کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، سید محمد حسینی عصر امروز در مراسم هفتم شهادت شهدای خدمت که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ورامین برگزار شد، اظهار داشت: در زمانی که اقدامات مؤثر و زیربنایی دولت سیزدهم یکی پس از دیگری در حال به ثمر رساندن بود، رئیس‌جمهور شاخص و انقلابی حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را از دست دادیم، در حالی که قرار بود بسیاری از پروژه‌ها با دست با کفایت ایشان افتتاح شود.

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی چون احساس مسئولیت کرد، به صحنه آمد و همه گروه‌ها و اقشار نیز از ایشان دعوت کردند تا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری در دور سیزدهم شد، ایشان به خاطر پست و مقام بالاتر نیامد بلکه آمد تا مشکلات مردم را حل کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شهید در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: شهید رئیسی به گفته مقام معظم رهبری فردی خستگی‌ناپذیر بود و واقعاً خداوند یک عزم راسخ و روحیه جهادی به این شهید سفرکرده داده بود که این‌چنین در راستای حل مشکلات مردم گام بردارد.

حسینی با بیان اینکه در دو وجه می‌توان ساعت‌ها در مورد شهید رئیسی این مرد خستگی‌ناپذیر صحبت کرد، ابراز داشت: یکی ویژگی‌های شخصی و دیگری ویژگی‌های مدیریتی ایشان بود. شهید رئیسی روحیه مردمی داشت و در بین مردم حضور پیدا می‌کرد و خود را از جنس مردم می‌دانست.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی در پنج‌سالگی پدرش را از دست داده بود و با فقر و سختی بزرگ شده بود و می‌دانست مردم محروم چگونه زندگی می‌کنند و می‌خواست با موقعیتی که خداوند به‌واسطه مردم به او داده بتواند به مردم خدمت کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شهید، با بیان اینکه شهید رئیسی خدمت به مردم را عبادت می‌دانست، گفت: شهید رئیسی نمی‌توانست مشکلات مردم را ببیند و از آن چشم پوشی کند، در سفرهای استانی که می‌رفت به محروم‌ترین نقطه از آن استان هم می‌رفت تا ببیند مردم با چه تنگناهای دست و پنجه نرم می‌کنند تا با کمک به آن‌ها مشکلاتشان برطرف شود.

حسینی با بیان اینکه رکوردهایی که ایشان در عرصه کاری به ثبت رساند بی‌نظیر بود، افزود: ایشان در اولین سال ریاست جمهوری خود به تمام استان‌های کشور سفر کردند، بسیاری از شوراها را راه‌اندازی کردند، ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولید که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند را احیا کردند که کار آسانی نبود و بسیاری از مسائل دیگر که این‌ها به خاطر نظم و انضباط کاری ایشان بود.

وی تصریح کرد: ایشان سفرهای دور دوم به شهرستان‌ها و استان‌های کشور را وقتی شروع می‌کردند که بخشی از مصوبات دور اول به نتیجه رسیده باشد و اگر وعده‌ای داده‌ایم به آن عمل کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شهید گفت: شهید رئیسی پایبند به قانون بود و می‌گفت همه ما باید پایبند به قانون باشیم و نباید از قانون سرپیچی شود.

حسینی ادامه داد: باید به همت شما مردم یک رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم و داشته باشیم که این ویژگی‌ها در او وجود داشته باشد، اهل غرور و تمیز نباشد، متواضع و فروتن با مردم باشد، پیگیر امورات مردم باشد، با انجام کارهای عادی نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد بلکه ما نیازمند این هستیم که باید به‌طور جهادی و تمام‌وقت برای مردم تلاش کرد و در خدمت به مردم بود زیرا برای ایشان تعطیلی معنایی نداشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شهید با بیان اینکه مردمی بودن و با مردم بودن را از شهید بهشتی آموخته بود، گفت: مظلومیت آیت‌الله رئیسی همچون شهید بهشتی بود و وقتی به شهید بهشتی می‌گفتند چرا از خودت دفاع نمی‌کنی این آیه از قرآن را می‌خواند که إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا خدا دفاع می‌کند و ما دیدیم که خدا چگونه از این بزرگوار دفاع کرد و همه دیدند که ایشان چه فرد مخلصی بود و همیشه به اعضا دولت هم می‌گفت به کار خود ادامه دهید.

وی با اشاره به ویژگی شهید امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه شهید گفت: این فرد دیپلماسی رشته تحصیلی‌اش با کارش سازگاری داشت و مسلط به این امور بود و از پایین‌ترین سطوح شروع کرده بود تا در آخر به سمت وزیر امور خارجه منصوب شده بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شهید افزود: آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه شهید تبریز در یک مصاحبه‌ای گفته بود تبریز دو شهید سید دارد و دوست دارم سومین شهید آذربایجان من باشم و دیگر شهدای خدمت که هرکدام دارای ویژگی‌هایی بودند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و این حضور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت باعث همبستگی بیشتر مردم شود زیرا دشمن فکر می‌کرد که این همبستگی مردم دیگر وجود ندارد و دیدند که مردم چگونه برای رئیس‌جمهور خدمت گذارشان به صحنه آمدند.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد