اندونزی: آماده اعزام نیروهای حافظ صلح به غزه هستیم

بین‌الملل

68322
اندونزی: آماده اعزام نیروهای حافظ صلح به غزه هستیم

رئیس جمهور منتخب اندونزی اعلام کرد به منظور اجرای آتش‌بس در نوار غزه، در صورت لزوم کشورش آماده اعزام نیروهای حافظ صلح به غزه است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «پرابوو سوبیانتو» رئیس جمهور منتخب اندونزی امروز- شنبه - در سخنرانی خود در بزرگترین اجلاس امنیتی آسیا که در شانگری-لا سنگاپور در حال برگزاری است، گفت پیشنهاد روز جمعه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درخصوص آتش‌بس در غزه گامی در مسیر درست است.

وی افزود واکنش مثبت نمایندگان حماس مسرت بخش است و اندونزی آماده است تا همه تلاش خود را برای ارائه کمک‌های انسانی و تامین نیروهای زیاد برای حفظ و نظارت بر آتش‌بس انجام دهد.

بایدن روز جمعه از پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ غزه خبر داد که شامل سه مرحله می‌شود.

وی در سخنرانی خود در کاخ سفید درباره وضعیت خاورمیانه گفت این پیشنهاد شامل آتش‌بس، خروج از غزه و آزادی اسرای غزه است.

به نقل از المیادین، رئیس جمهور متتخب بزرگترین کشور اسلامی از نظر جمعیتی خواهان تحقیق جامع درمورد حوادث شهر رفح در جنوب غزه مخصوصا حمله روز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در غرب رفح شد که بر اثر آن دهها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

پرابوو که ریاست جمهوری را به طور رسمی از ماه اکتبر برعهده خواهد گرفت، تاکید کرد کشورش آماده استقبال و درمان حداکثر ۱۰۰۰ زخمی از مردم غزه است.

رژیم صهیونیستی برای هشتمین ماه متوالی به جنگ ویرانگر خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد که در میان قحطی، بحران انسانی و بهداشتی بی‌سابقه منجر به شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی شده است.

بیست و یکمین دور از اجلاس امنیتی و دفاعی آسیا که به اجلاس گفت‌وگوی شانگری-لا هم معروف است با حضور فرماندهان ارتش، وزیران دفاع و روسای جمهور کشورهای مشرف بر ۲ اقیانوس هند و آرام و غیر آنها در سراسر آسیا به مدت سه روز در سنگاپور در حال برگزاری است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل