ابراهیمی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

درمان این افراد در دولت رئیسی رایگان شد

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

68402
درمان این افراد در دولت رئیسی رایگان شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره رایگان شدن درمان دهک‌های پایین جامعه توضیحاتی را ارائه کرد.

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره درمان رایگان برای دهک‌های پایین جامعه گفت: مصوبه‌ای داشتیم بر این اساس که کودکان کمتر از ۷ سال و افراد بی بضاعت برای درمان رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند. منظور از افراد بی بضاعت هم افرادی هستند که پوشش بیمه‌ای دارند اما توانایی پرداخت فرانشیز درمانی خود را ندارند، با این اوصاف دولت موظف می‌شود این دسته از افراد را  تحت پوشش قرار بدهد. 

وی در ادامه افزود: دهک‌های یک تا سه جامعه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و افراد بی بضاعت شامل حال این دسته از افراد می‌شوند.
 
ابراهیمی اظهار کرد: البته برای بیماری‌های خاص و  صعب العلاج در ادوار گذشته یعنی دو سال قبل اعتباری در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که اسامی آن‌ها در اختیار بیمه سلامت قرار گرفت و براساس قانون مصوب شده کل هزینه آن‌ها پرداخت می‌شود.
 
عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که این درمان رایگان شامل چه مواردی می‌شود، خاطرنشان کرد: درمان‌ رایگان  برای این دسته از افرادی که نام برده شد، شامل درمان‌های زیبایی نمی‌شود. برای درمان بیماری‌های داخلی، عفونی و ... بیمار هر نوع نیاز درمانی به غیر از زیبایی داشته باشد به بیمارستان مراجعه می‌کند و تحت درمان رایگان قرار می‌گیرد. 
 
ابراهیمی ادامه داد: در بیمارستان بخشی از هزینه درمان را بیمه پرداخت می‌کند و بخشی از آن هم فرانشیز بیمار است، با این قانون مصوب شده دولت فرانشیز بیمار را متقبل می‌شود و برای آن بیمار رایگان محسوب می‌شود.
 
وی تاکید کرد: این خدمت به صورت برخط و آنلاین لحاظ می‌شود. همه هزینه درمان و صورت حساب مشخص شده توسط بیمه تحت پوشش و دولت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه