قادری در گفت‌وگو با ایران آنلاین مطرح کرد؛

کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم / تدابیر دولت موجب افزایش صادرات نفت شد

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

68422
کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم / تدابیر دولت موجب افزایش صادرات نفت شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: تدابیری که دولت سیزدهم اتخاذ کرد موجب شد عقب‌ماندگی‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گازی و نفتی جبران شده و با افزایش صادرات نفت روبرو شویم.

جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم اظهار کرد: جهت‌گیری‌های دولت سیزدهم در زمینه اقتصادی بسیار مناسب بود به‌طوری که صادرات نفت افزایش یافت و به دو میلیون بشکه رسید، همچنین تدابیر دولت موجب شد عقب‌ماندگی‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گازی و نفتی جبران شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم به افزایش برداشت از میادین مشترک در دولت شهید رئیسی هم اشاره کرد و گفت: در کنار این اقدام، خط انتقال فرآورده‌های نفتی و سوآپ گاز دنبال شد، همچنین میادین جدید نفتی شناسایی شدند و سرمایه‌گذاری بر روی آنها صورت گرفت و ظرفیت‌ پتروشیمی‌ها گسترش هم یافت.

قادری در ادامه با اشاره به کاهش نرخ تورم عنوان کرد: ما در دولت سیزدهم هم شاهد تورم نقطه به نقطه و هم کاهش تورم تولیدکننده بودیم. 

وی همچنین به عضویت ایران در پیمان شانگهای و بریکس اشاره کرد و گفت: عضویت در این دو پیمان از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

قادری همچنین با اشاره به توسعه تعاملات با کشورهای منطقه هم عنوان کرد: این اقدام موجب شد تا مسیرهای ترانزیتی بین ما و کشورهای همسایه گسترش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: اقداماتی که در زمینه خطوط ریلی در حال انجام است یا تلاش‌هایی که در جهت خرید هواپیما انجام شد از جمله کارکردهای مثبت در دولت سیزدهم است که باید به آنها اشاره شود.

وی در پایان تاکید کرد: اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه اقتصادی طی سه سالی که زمام کشور را بر عهده داشت قابل دفاع است و رشد مثبت اقتصادی در طول این سال‌ها نشان‌دهنده تصمیم‌گیری‌های درستی است که مسئولان داشته‌اند‌.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست