توسعه ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر در دولت سیزدهم

امیرطاهر حسین خان

امیرطاهر حسین خان

سیاست

69202
توسعه ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر در دولت سیزدهم

امیرطاهر حسین خان

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، با روی کار آمدن دولت مردمی شهید رییسی اتفاقات بزرگی در جمعیت هلال احمر بعنوان بزرگترین نهاد امدادی کشور روی داد؛ ناگفته پیداست یکی از مشکلات مزمن و قدیمی که همیشه این نهاد مردمی با آن دسته و پنجه نرم می کرد، عدم توازن ناوگان امدادی با ماموریت های جمعیت هلال احمر بود.

بر اساس مطالعات جهانی خسارات ناشی از حوادث طبیعی و انسان ساخت در ایران، سالانه به طور متوسط ۵ میلیارد دلار است که بدین ترتیب ایران را جزء ۱۰ کشور حادثه خیز جهان و چهارمین کشور آسیا می‌شناسند. 
همین مهم باعث شده است که ماموریت های جمعیت هلال احمر بعنوان نهاد امدادرسان از اهمیت وافری برخوردار باشد. 
با روی کار آمدن دولت سیزدهم  تجهیز؛اورهال و نوسازی ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر در دستور کار مدیریت این نهاد مردمی قرار گرفت به طوریکه به همت معاونت پشتیبانی جمعیت هلال احمر طی چند ماه گذشته بیش از 1000 خودروی امدادی با مجوز دولت مردمی شهید رییسی خریداری و به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر افزوده شد. 
این خودروها شامل  هایلکوس امدادی؛ آمبولانس،لندکروز است همچنین تجهیز و اورهال سایر خوردوها و بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار گرفت. 
این اتفاق مهم در حالی روی داده است که در دهه 90 تاکنون ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر مورد ترمیم و نوسازی قرار نگرفته بود همچنین بدلیل بروکراسی های اداری رایج در کشور ترخیص این خودروها از گمرک کشور نیز کار بسیار سخت و پیچیده ای بود که به همت و تلاش مدیریت جمعیت هلال احمر این مهم در دولت مردمی و خدمتگزار شهید رییسی انجام شد. 
به گفته دکتر پیرحسین کولیوند در سال ۱۴۰۰ از ۲۴ بالگرد ما تعداد ۱۰ فروند فعال بود، امروز، اما ۲۳بالگرد ما فعال است که این خود یک موفقیت بزرگ در راه خدمت به مردم آسیب دیده محسوب می شود. 
همچنین با پیگیری های ویژه شهید رییسی عزیز در دیدار با پوتین تفاهم خرید بالگرد دید در شب از روسیه نیز به امضا و تا آخر سال این بالگردها نیز به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست