مدیرعامل بیمه سلامت در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

۷ قلم داروی گران‌قیمت برای درمان سرطان بیمه شد

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

69247
۷ قلم داروی گران‌قیمت برای درمان سرطان بیمه شد

مهدی ناصحی گفت: ۷ قلم داروی جدید درمان سرطان که گران قیمت هستند با تصویب شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره بیمه شدن ۷ قلم داروی درمان سرطان گفت: ۷ قلم داروی جدید درمان سرطان رایگان شده است. این ۷ قلم جزو داروهای آنتی مومونوکلونال و آنتی بادی‌ها هستند. این داروها گران قیمت هستند و با تصویب شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: بستگی به نوع سرطان و پاسخ دهی درمان دارو برای بیمار تجویز شده و تقسیم‌بندی می‌شود، این داروها برای سرطان رحم، پستان، روده و ... تاثیر دارند و بسته به شرایط فرد توسط پزشک مربوطه تجویز می‌شوند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به گران بودن داروهای سرطانی بیان کرد: وقتی دارویی تحت پوشش قرار بگیرد به ما ابلاغ می‌شود و در ادامه هم در سامانه‌ها اجرایی خواهد شد. امید است داروهای بیشتری هم تحت پوشش قرار بگیرند.

ناصحی با اشاره به اقدامات مثبت دولت سیزدهم در امر بهداشت و درمان کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این کودکان زیر ۷ سال هم همه خدماتشان در بیمارستان‌های کشور رایگان است. در دو ماه ابتدای امسال ۳۲۱ میلیارد تومان برای کودکان زیر هفت سال هزینه شده است.

لازم به ذکر است؛ تعداد دارو‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به ۹۰ قلم رسیده است. ۷ داروی جدید درمان سرطان تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه