سروری در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح کرد؛

تعامل سازنده دولت سیزدهم با مدیریت شهری به منظور افزایش کیفیت خدمات به مردم

مصطفی خدابخشی

مصطفی خدابخشی

جامعه

69310
تعامل سازنده دولت سیزدهم با مدیریت شهری به منظور افزایش کیفیت خدمات به مردم

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم به منظور افزایش کیفیت خدمات به مردم تعاملی سازنده با مدیریت شهری داشت، گفت: حضور رئیس جمهور در مناطق مختلف شهر تهران و خصوصا مناطق جنوبی شهر بسیاری از چالش ها را مرتفع کرد.

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین با اشاره به تعامل سازنده دولت سیزدهم با مدیریت شهری به منظور ارتقاء سطح خدمات به مردم گفت: در این دوره شاهد مدل جدیدی از همکاری ها بین دولت و مدیریت شهری بودیم که آن را می توان تجربه ای نو در این بخش دانست.

وی ادامه داد: آنطور که در ادوار گذشته مشاهده شده بود، عموما دولت ها مدیریت شهری را یا در مقابل خود می دیدند و یا آن را در اولویت های خود قرار نمی دادند، اما در دولت سیزدهم، شهید رئیسی با ویژگی های خاصی که از آن بهره مند بود بر این موضوع تاکید داشت که مدیریت شهری دارای بیشتری سطح ارتباطات با مردم است لذا باید کیفیت خدمات در آن ارتقا یابد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: دولت بر این نکته تاکید داشت که می بایست خدمت به مردم به اولویت اصلی مبدل شود بر همین اساس شاهد آن بودیم که دولت سیزدهم بیشترین هماهنگی در حوزه های مختلف با مدیریت شهری داشت.

سروری ادامه داد: ما در بحث برقی سازی شاهد همکاری های بسیار جدی دولت برای رسیدن به این هدف بزرگ بودیم. همچنین در بحث فضای سبز برنامه ریزی های مناسبی از سوی دولت صورت گرفته بود که بخشی از آن انجام شد اما متاسفانه به علت شهادت رئیس جمهور بخش باقی مانده طرح ها متوقف شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: حضور مستقیم ایشان در مناطق به ویژه مناطق جنوب شهر و ارتباط نزدیک ایشان با مردم زمینه ساز اشراف وی بر موضوعات مرتبط با مدیریت شهری شد. اشراف اطلاعاتی رئیس دولت بر موضوعات مدیریت شهری باعث شد تا بسیاری از چالش ها با تعاملی دو سویه با مدیریت شهری مرتفع و طعم خدمت را مردم حس کنند.

سروری ادامه داد: در این دوره شاهد بسته ای متنوع از خدمات که محصول مشترک همکاری دولت و مدیریت شهری بود، بودیم.

وی گفت: اعتقاد به مدیریت شهری در رویکرد عملی رئیس جمهور شهید به گونه ای بود که وی شهردار تهران را به عنوان مشاور خود در بحث آسیب های اجتماعی در کشور انتخاب کرد در حالی که طبیعتا این انتخاب می بایست از دولت صورت می گرفت. شهید رئیسی این اعتقاد را داشت که دولت باید در زمینه را برای مدیریت شهری برای افزایش کیفیت و تنوع خدمات فراهم کند چرا که می دانست صرفا با ظرفیت های مدیریت شهری این مهم امکان پذیر نیست و نیاز به نقش آفرینی دولت در این حوزه است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که اگر نهایتا برای ریاست جمهوری مردم به شهردار تهران اعتماد کنند آیا ارائه خدمات به مردم با چالش رو به رو خواهد شد یا خیر گفت: یقینا این موضوع در روند ارائه خدمات خللی ایجاد نمی کند. اگر این اتفاق رخ دهد طبیعتا شورا باید گزینه هایی را در نظر داشته باشد و نسبت به آن گزینه ها تعیین تکلیف کند و با برگزاری جلسه ای فوق العاده تکلیف شهردار بعدی را مشخص کند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه