عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

دولت چهاردهم در حوزه پیشگیری و بهداشت سرمایه گذاری کند

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

69639
دولت چهاردهم در حوزه پیشگیری و بهداشت سرمایه گذاری کند

پروین صالحی مبارکه گفت: اگر بخواهیم الگوی بهداشت و درمان موفق‌تری در کشور داشته باشیم باید روی بحث پیشگیری و بهداشت بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

پروین صالحی مبارکه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره انتظارات و توقعات بخش بهداشت و درمان از دولت چهاردهم گفت: بحث عدالت در درمان از موضوعات مهمی است که هر دولتی باید به آن توجه داشته باشد. همچنین فراهم کردن امکانات اعم از نیروی انسانی، تجهیزات درمانی و سایر خدمات بهداشتی درمانی در سر تا سر کشور باید در اولویت قرار گیرند.

صالحی مبارکه با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: لازم است که به بخش بهداشت یعنی پیشگیری از بیماری‌ها نگاه ویژه‌تری داشته باشیم چرا که در کشورمان درمان محور شده‌ایم. در حالی که اگر به مسئله بهداشت توجه ویژه شود خیلی بهتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم تاکید کرد: در این راستا باید به صورت اصولی نکات بهداشتی برای جلوگیری از بیماری‌ها به مردم جامعه آموزش داده شود. فکر می‌کنم در این صورت کشور موفق‌تر عمل خواهد کرد تا اینکه افراد بیمار شوند و ما سعی کنیم تجهیزاتی برای درمان افراد با هزینه‌های بالا تامین کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون بودجه بیشتر برای بخش درمان صرف می‌شده است ولی به نظر من اگر بخواهیم الگوی بهداشت و درمان موفقی در کشور داشته باشیم باید روی بحث پیشگیری و بهداشت خیلی بیشتر از گذشته سرمایه گذاری کنیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه