معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

۲۶۵۰ فضای ورزشی و تربیتی در دولت سیزدهم به مدارس افزوده شد

جامعه

69694
۲۶۵۰ فضای ورزشی و تربیتی در دولت سیزدهم به مدارس افزوده شد

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۰ درصد به تعداد فضای ورزشی در سراسر کشور افزوده شده است، گفت: ۲۶۵۰ فضای ورزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان در داخل مدارس در ۲۷ ماه افزوده شد که مدرسه تبدیل به کانون فعالیت شود.

به گزارش گروه جامعه ایران آنلاین، صادق ستاری‌فرد امروز در آیین افتتاح همزمان ۲۰ پروژه ورزشی-طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: فضاهای افزوده شده به مدارس باید به کانون‌های تربیتی و ورزشی برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه خانواده‌ها امروزه فرصت باهم بودن در یک محیط بانشاط را ندارند، این فرصت‌های تربیتی و بانشاط را در قالب مردمی سازی مجموعه‌های ورزشی در روزهای پنجشنبه و جمعه ها در اختیار مادران و دختران و پسران و پدران قرار دادیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: براساس این طرح، ۸۲۲ فضای ورزشی در روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

ستاری‌فرد با بیان اینکه مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان است، گفت: در این راستا، آموزش شنا برای دانش‌آموزان پایه ششم درسراسر مناطق و مدارس شهر تهران به صورت رایگان اجرا می‌شود. همچنین باید آموزش تنیس روی میز، فوتبال و دومیدانی هم مورد توجه باشد و همه دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی از مهر یک رشته ورزشی را یادگیرند.

وی به سهم ورزش و سلامت دانش‌آموزان از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و یادآورشد: سهم ورزش از این اعتبارات از ۱۲ درصد اکنون به ۴۰ درصد رسیده است.

ایجاد ۳۵ استخر دانش‌آموزی

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین در این دولت سازمان نوسازی مدارس ۳۵ استخر به دانش‌آموزان تحویل داده است و بسیاری از استخرهایی که پیش از این تعطیل شده‌بودند، دوباره احیا شد.

ستاری فرد یادآورشد: هر وقت حرکت کردیم نظام حکمرانی و مجلس از ما حمایت کرده است بطوری که شاهد افزایش سه برابری بودجه‌ ورزش از مالیات بر ارزش افزوده هستیم و همچنین بودجه تربیت بدنی و سلامت نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

پیش‌بینی نظام حقوقی مناسب در برنامه هفتم توسعه

وی همچنین به بیان سایر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت شهید جمهور پرداخت و گفت: رتبه بندی معلمان که پیش از این به صورت قانون درآمده بود اما در این دولت اجرایی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در این دولت به جای موسسات کنکوری اجرا شد و این یک شروع برای اصلاح نظام تعلیم و تربیت است.

ستاری فرد عنوان کرد: در قانون برنامه هفتم برنامه‌ریزی‌های و نظام حقوقی خوبی پیش‌بینی شد که از اصلاح سازوکار صندوق ذخیره فرهنگیان، اصلاح نظام جذب و بازنشستگی فرهنگیان، توجه به مقوله مدرسه سازی و حمایت‌های مالی را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهید جمهوری همه ظرفیت‌ها مانند شورای انقلاب فرهنگی و هیات وزیران را برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت به کار گرفت و در نتیجه اقداماتی از جمله کنکور اختصاصی تعلیم و تربیت و ترمیم سند تحول صورت گرفت.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه