کنعانی مقدم در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

چرا هیچکس عملکرد روحانی را گردن نمی‌گیرد؟

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

70136
چرا هیچکس عملکرد روحانی را گردن نمی‌گیرد؟

دبیر کل حزب سبز ایران گفت: دولت حسن روحانی به‌خاطر ضعف عملکردی که داشت موجب شده تا هیچ کاندیدایی انتخابات ریاست جمهوری او را گردن ‌نگیرد.

حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین اظهار کرد: در ساختار قانونی اساسی کشور خود، دادگاه قانون اساسی نداریم و همین مسئله موجب شده فردی که رئیس جمهور می‌شود بتواند در مدت زمان تصدی خود بر کشور هر کاری که دلش می‌خواهد انجام ‌دهد و نهایت امر اتفاقی که رخ می‌دهد، این است که وزرای او استیضاح می‌شوند و مجلس نمی‌تواند رئیس جمهور را دادگاهی کند و تنها می‌تواند عدم صلاحیت او را تایید کند.

کنعانی مقدم ادامه داد: متاسفانه روسای جمهور در کشور ما پاسخگوی عملکرد خود نیستند و همین که رای مردم را کسب می‌کنند و به ریاست می‌رسند بدون توجه به شعارهایی که قبل از انتخاب خود داده بودند تنها در تلاشند که دوران ریاست جمهوری خود را به پایان برسانند.

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد: دولت حسن روحانی به‌خاطر ضعف عملکردی که داشته موجب شده تا هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری او را گردن ‌نگیرد.

کنعانی مقدم ادامه داد: روحانی در هیچ کجا پاسخگوی عملکرد ضعیف و دوران خسارت باری که برای کشور به ارمغان آورد نیست، چون دادگاهی در این زمینه وجود ندارد، مگر دادگاه وجدان بیدار ملت ایران که نسبت به عملکرد ریاست جمهوری تصمیم‌گیری و اعلام نظر می‌کنند.

دبیر کل حزب سبز ایران افزود: حتی شاهدیم که برخی روسای جمهور بعد از هشت سال به یک اپوزیسیون تبدیل می‌شوند و بر علیه نظام هم موضع‌گیری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقص موجود در در قانون اساسی باید توسط نهادهای موجود برطرف شود، گفت: کمیسیون اصل نود مجلس و شواری نگهبان در این در زمینه نقش زیادی دارند، تا جایی که شورای نگهبان می‌تواند نسبت به عدم احراز صلاحیت این افراد در دوره‌های بعدی که اقدام به حضور در انتخابات می‌کنند اقدام کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست