ابوالفتح در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» عنوان کرد؛

گام‌های پیش روی دولت چهاردهم در سیاست خارجی

سیاست

70258
گام‌های پیش روی دولت چهاردهم در سیاست خارجی

کارشناس مسائل آمریکا گفت: ریل‌گذاری در سیاست خارجی توسط نهادهای بالادستی که در راس آن رهبر انقلاب و شورای عالی امنیت ملی قرار دارند، صورت می‌گیرد و قوه مجریه نیز علاوه بر آنکه سهمی در این ریل‌گذاری دارد، در عرصه سیاست خارجی مجری این دستورات است.

امیر ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره عملکرد دولت سیزدهم با بیان اینکه سیاست خارجی در کشور ما با تغییر دولت‌ها دچار تحول بنیادی نمی‌شود، گفت: ساختار قانون اساسی و شخص رهبر انقلاب و اختیاراتی که رهبر انقلاب طبق قانون اساسی بر عهده دارد و نهادهای تصمیم‌ساز باعث شده که سیاست خارجی از یک ثبات نسبی برخوردار باشد.

ابوالفتح ادامه داد: ریل‌گذاری در سیاست خارجی توسط نهادهای بالادستی که در راس آن رهبر انقلاب و شورای عالی امنیت ملی قرار دارند، صورت می‌گیرد و قوه مجریه نیز علاوه بر آنکه سهمی در این ریل‌گذاری دارد، در عرصه سیاست خارجی مجری این دستورات است.

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: تجدید روابط با عربستان، بهبود روابط با مصر، عضویت در بریکس، عضویت در پیمان شانگهای، قدرت نمایی محور مقاومت در دوران وزارت امیرعبداللهیان، تحکیم روابط با روسیه و چین از جمله اقدامات موثری است که در این دولت صورت گرفت.

ابوالفتح همچنین با تاکید بر اینکه سیاست‌های پیش روی دولت چهاردهم باید ادامه‌دهنده راه دولت سیزدهم باشد، تصریح کرد: برنامه‌های هسته‌ای و دفاعی، محور مقاومت، موضوع فلسطین و همکاری با کشورهای دوست همچون روسیه و چین بهتر است همچنان در دولت‌های بعدی کم و بیش ادامه داشته باشد البته ممکن است در رسیدن به اهداف مورد نظر تاکتیک‌ها متفاوت شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست