«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

تروریسم دولتی رو در روی «سپاه»

مصطفی خدابخشی

مصطفی خدابخشی

سیاست

70263
تروریسم دولتی رو در روی «سپاه»

در طی بیش از یک دهه گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر نیروی قدس که مسئولیت فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی را بر عهده دارد، توانست خود را به عنوان پرچم دار مبارزه با تروریسم در سطح منطقه معرفی کند.

گروه سیاسی ایران آنلاین: در طی بیش از یک دهه گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر نیروی قدس که مسئولیت فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی را بر عهده دارد، توانست خود را به عنوان پرچم دار مبارزه با تروریسم در سطح منطقه معرفی کند.

این نیرو در شرایطی در نوک پیکان مبارزه با تروریسم قرار گرفت که غده سرطانی به نام داعش توسط آمریکا و دیگر کشورهای اقماری آن با هدف تجزیه جهان اسلام و تکمیل پازل صهیونیستی در منطقه غرب آسیا شکل گرفت. این پروژه چنان بسط و گسترش یافت که نه تنها سوریه، لبنان، عراق و دیگر کشورهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفت که حتی قلب اروپا نیز در تیررس تروریست های تکفیری بود تا بانیان ایجاد این توهش قرن جدید از تنفس بوی خون در زیر قداره های داعش بی نصیب نمانند.

در چنین شرایطی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر فرماندهی سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کیلومترها دورتر از مرزهای ایران دفاع از کیان اسلام را در دستور کار قرار داد تا به حضور فرزند نامشروع آمریکایی - اسرائیلی در منطقه پایان دهد.

این رویکرد دلاورمردان سپاه به کام دولت آمریکا خوش نیامد و همین موضوع باعث شد تا حذف فیزیکی سردار سلیمانی توسط تروریسم دولتی آمریکا در دستور کار قرار گیرد، آن هم با این هدف که شاید با خلاء حضور این فرمانده بزرگ معادله در میدان تغییر کرده و پروژه چنیدن هزار میلیاردی آمریکا در خاورمیانه به حیات نامیمون خود ادامه دهد.

اما نه تنها شهادت شهید سلیمانی از عزم سپاهیان اسلام نکاست بلکه توان آنان برای قطع پای آمریکا و کشورهای حامی آن از منطقه را جزم تر کرد به گونه ای که دیگر خاک کشورهای غرب آسیا محلی امن برای پایگاه های تروریستی ایالات متحده نیست و دولت ها به دنبال خروج این تروریست ها که حضورشان جز ناامنی چیز دیگری به ارمغان نمی آورد، هستند.

ناامنی برای تروریست های منطقه ای و بین المللی در شرایطی به زنگ خطری جدی مبدل شده که ایران با پشتیبانی سپاه پاسداران با اجرای کوبنده عملیات محدود و انتقامی وعده صادق توانست تمام هیمنه پوشالی نظام تروریست پرور آمریکایی اسرائیلی را به لرزه درآورد.

حالا با چنین پرونده درخشانی از مبارزه با تروریسم، اتمسفر جنایت پرور آمریکا با پیش قدم شدن کانادا قانونی را به تصویب رساند که طی آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اصطلاح آنان تروریستی اعلام و تمام منابع مالی این نیرو در سیستم بانکی کانادا قابل انسداد باشد.

این رویکرد خصمانه کانادا در شرایطی در دستور کار قرار گرفته که سپاه پاسداران نه تنها در اجرای ماموریت های برون مرزی بلکه در امنیت آفرینی داخلی نقش موثر و بی بدیلی داشته و تا کنون توانسته بسیاری از عملیات های سرویس های جاسوسی در خاک کشور را خنثی سازی کند. به عبارتی دشمن در شرایط کنونی سپاه را نقطه امن و قابل اتکای نظام یافته و با برچسب زنی به آن به دنبال تضعیف تدریجی قدرت این نیروی مردم پایه است.

اما یقینا آنچیز که در عرصه نظامی با تکیه بر دفاع مقدس به اثبات رسیده آن است که نیرویی که دارای پشتوانه مردمی بوده و از مردم و برای مردم است با مداخله دیگر کشورها نه تنها تضعیف نمی شود بلکه شرایط برای آن به گونه ای فراهم می گردد که قدرتش به صورت فزاینده ای رشد و مطالبه مردمی از آن به منظور امنیت آفرینی افزایش یابد. بر همین اساس به جرات می توان گفت که یکبار دیگر معادله نویسان غربی زمین بازی را بد شناخته و باید چشم انتظار نقش آفرینی بیشتر از این نیرو در آینده باشند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست