جلیلی در میدان امام حسین (ع):

مسئولیت طعمه نیست بلکه یک امانت است

سیاست

70337
مسئولیت طعمه نیست بلکه یک امانت است

«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که امروز در جایگاه (ریاست جمهوری) قرار می‌گیرد؛ این جایگاه طعمه‌ای نیست که تعارف کنیم بلکه راه جدی است که با انتخاب خود ادامه می‌دهیم و خواهیم ایستاد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، سعید جلیلی عصر امروز دوشنبه چهارم تیر در میان جمعی از طرفداران خود در میدان آیینی امام حسین (ع) ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: فرهنگ غدیر، فرهنگ همت بلند و نگاه به قله هاست و در فرهنگ غدیر اکتفای به حداقل‌ها جایی ندارد. غدیر یعنی فراخوان به قله‌ها و بهترین‌ها را برای ادامه مسیر انتخاب کردن، یعنی به حداقل ها اکتفا نکردن.

وی افزود: هر کس بخواهد نگاه حداقلی را اجرا کند حتما از غدیر فاصله گرفته و ملتی که آموخته فرهنگ غدیر است به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند چرا که صاحبان همت کوتاه از غدیر دورند.

جلیلی با بیان اینکه ملت نشان داد انتخاب جمهوری اسلامی براساس یک آگاهی جدی بود، افزود: برای رسیدن به قله باید مردم به میدان بیایند و حاضر شوند و قیام کنند و نشان دهند که راه علی (ع) امروز یاوران جدی دارد.  
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز ما در آستانه یک انتخاب دیگر قرار داریم. انتخابی در راستای انتخاب قبل و در راستای انتخاب بزرگی که ملت ما با  انقلاب اسلامی انجام داد.  ملت ما جمهوری اسلامی را انتخاب کرد که مردم تعیین کننده هستند. همه دنیا امروز اعتراف دارند که روز جمعه (هشتم تیرماه) نتیجه را مردم انتخاب خواهند کرد.

وی اضافه کرد: امروز خود دشمنان بیان می‌کنند که در بسیاری از عرصه‌ها نمی‌توانیم نفوذ کنیم زیرا جمهوری اسلامی در برابر آنها می‌ایستد. ملت ایران انتخاب بزرگی کرد و موفقیت‌هایی را رقم زد.

نگاه‌ها باید به مردم باشد نه اینکه در فلان کشور چه کسی رئیس جمهور می‌شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که نه تنها نگاه به قله‌ها ندارند بلکه سخنشان ناامیدی است و نگران هستند که فلان کشور به ما اخم خواهد کرد؛ بعد می‌گویند ما باید راه را ادامه بدهیم در حالی که نگاه‌ها باید به مردم باشد نه اینکه در فلان کشور قرار است فلان شخص به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود. با نگاه به ملت می‌شود پیشرفت کرد.

جلیلی خاطرنشان کرد: مگر شما را ملت ما در هشت سال تجربه نکرد؟  ملت ما فراموش نکرده است که ۱۱ سال پیش همین‌ها آمدند، بحث هایی را مطرح کردند و گفتند ما می رویم گفت و گو و توافق می کنیم و مشکلات حل می‌شود و کلید را نشان دادند و آخر آن چه شد؟ در پایان هشت سال گفتند نه تنها سانتریفیوژ نچرخید بلکه بساط آن جمع شد. نه تنها اقتصاد نچرخید بلکه رشد ما منفی و صفر شد.

وی ادامه داد: با ۸۰۰ تحریم آمدند و با ۱۵۰۰ تحریم رفتند. دلار ۳ هزار تومان را ۳۰ تومان تحویل دادند. همین ها بیان می کردند ما اینطور نمی توانیم کشور را اداره کنیم. همین‌ها سال ۹۷ رسما نامه نوشتند اگر این کنوانسیون تصویب نشود نمی توانیم حقوق دهیم. همین‌ها بیان می کردند در همان مسائل و زمان چون فلان قدرت بیان کرده ما نمی گذاریم ایران نفت بفروشد پس ما ۲۰۰ هزار نفت بیشتر نمی فروشیم.

ملت ما ۳ سال قبل با انتخاب شهید رئیسی ریل را تغییر داد

امروز ایران به نقطه‌ای رسیده است که وقتی از وزیر امور خارجه آمریکا می‌پرسند ایران چرا نفت  می فروشد؛ می‌گوید ایران قدرت دارد و می تواند و این قدرت شهید رئیسی است.

 جلیلی افزود: امروز ایران به نقطه‌ای رسیده است که وقتی از وزیر امور خارجه آمریکا می‌پرسند ایران چرا نفت می فروشد؛ می‌گوید ایران قدرت دارد و می تواند و این قدرت شهید رئیسی است. همین ها می گفتند توافق می کنیم و توافق کردند نتیجه آن چه شد؟ طرف مقابل کلا از میز مذاکره خارج شد بعد می گفتند بله چون فلانی روی کار آمده است.  ملت ما ۳ سال قبل با انتخاب شهید رئیسی این ریل را تغییر داد.

وی گفت: الان مگر می شود سرنوشت بیش از ۸۰ میلیون نفر را وصل کنید به اینکه در فلان کشور چه کسی بیاید؟ بعد می گویند خود بایدن نخواست مانع فروش نفت شود، عجب! خود بایدن می گوید راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورد؛ بعد اینها می گویند نه و حتی اگر در ورزش هم پیروز شویم می‌گویند آنها نخواستند پیروز شوند.

می‌ترسند و می‌ترسانند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر از قله می گوییم به این معنا نیست که ضعف ها و آسیب ها را نمی شناسیم؛ اما ضعف را با قدرت و شجاعت می‌توان برطرف کرد نه با ضعف نه اینکه هنوز آن طرف روی کار نیامده می گویند اگر چند ماه دیگر فلانی آمد سر کار چه؟ هم می‌ترسند هم می‌ترسانند.

 وی با یادآوری سخن شهید حاج قاسم سلیمانی که می‌گفت آقای ترامپ قمارباز حریف تو ماییم، افزود: اینجاست که باید با قدرت هم ضعف‌ها را برطرف کنیم و هم از یک جهان فرصت استفاده کنیم.

جلیلی با اشاره به شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه»، اظهار داشت: اگر شعاری را بیان می کنیم این شعارها فقط چند حرف قشنگ نیست بلکه رویکردها و برنامه‌ها و تحلیل‌های ماست و حاصل تحولات جهانی و فرصت‌های رویکردی است 

شهید رئیسی است که با عبای خاکی و کفش گلی میان مردم می‌آمد و جان خود را در این راه داد.

یک ایران جهش با حضور مردم محقق می‌شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یک ایران جهش با حضور مردم محقق می‌شود، تصریح کرد: این همان نگاه شهید رئیسی است که با عبای خاکی و کفش گلی میان مردم می‌آمد و جان خود را در این راه داد.

وی خاطرنشان کرد: همین فردی که الان سر کار است (بایدن)، حتی یک تحریم ترامپ را کم نکرد بلکه دهها تحریم به آن اضافه کرد؛ اگر نمی‌دانید که خیلی پرت هستید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اهرم شیطان ترساندن است و باطل السحر آن نترسیدن، ایستادن و ظرفیت‌های خود را شناختن و برنامه‌ریزی کردن برای رسیدن به قله های جهش است.

کسی که امروز در این جایگاه (ریاست جمهوری) قرار می‌گیرد؛ این جایگاه طعمه‌ای نیست که تعارف کنیم بلکه راه جدی است که  با انتخاب خود ادامه می دهیم و خواهیم ایستاد.

وی افزود:  این فرمایش امیرالمومنین است که مسئولیت طعمه نیست بلکه امانتی است که مردم بر دوش خدمتگزاران می‌گذارند.

اهرم شیطان ترساندن است و باطل السحر آن نترسیدن، ایستادن و ظرفیت‌های خود را شناختن و برنامه‌ریزی کردن برای رسیدن به قله های جهش است.

جلیلی اضافه کرد: امشب در مناظره توضیحات مفصلی خواهم داد و می گویم چه اشتباهاتی می کنند و مسیر کشور را به چه مشکلاتی کشانده اند؛   مردم راه خود را شناخته و با قدرت ادامه می دهند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این فرمایش امام هادی است؛ خاضعانه به همه می گویم که اگر کسی محبت خود و رأی خود را برای تو جمع کرد مسئول نظام اگر ببیند مردم رأی خود را برای او جمع می کنند، آن موقع آن فرد باید تمام خدمتگزاری اش را برای مردم داشته باشد آنچنان که شهید رئیسی این کار را کرد.

 


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست