در چهارمین مناظره انتخاباتی مطرح شد؛

پورمحمدی: انتخابات ناموس سیاسی کشور است

سیاست

70338
پورمحمدی: انتخابات ناموس سیاسی کشور است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ناموس سیاسی کشور و موضوع مهم کشور است، همه باید برای افزایش مشارکت مردم در آن تلاش کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه دوشنبه -چهارم تیرماه- در چهارمین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع سیاسی و سیاست خارجی گفت: موضوع مهم کشور امروز انتخابات است، همه باید برای افزایش مشارکت تلاش کنیم، نظرسنجی‌ها این را بیان نمی‌کند و حس و حال جدی در فضای سیاسی اجتماعی ایران نمی‌بینیم، انتخابات ناموس سیاسی کشور است. 

سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است

پورمحمدی گفت: سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است، اگر در داخل توانمند باشیم اهداف خود را در عرصه بین المللی نیز تثبیت می‌کنیم، اما سوال من این است هم اکنون که بحث انتخابات ریاست جمهوری به صورت جدی در کشور مطرح است و حتی حالا هم که مناظره ما مناظره سیاسی است، چرا از سیاست داخلی صحبت کردیم؛ چرا نمی‌خواهیم درباره سیاست داخلی صحبت کنیم؟ امروز موضوع مهم کشور انتخابات و مشارکت مردم است. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه باید برای افزایش مشارکت تلاش کنیم، اما متاسفانه در این روزها طبق نظرسنجی‌ها شاهد افزایش مشارکت نیستیم و حس و حال جدیدی در جامعه وجود ندارد و این مساله عمده کشور است. 

پورمحمدی تصریح کرد: انتخابات ناموس سیاسی کشور است جمهوری اسلامی ایران با رای مردم شکل گرفت، امام (ره) نیز بحث انتخابات را به صورت جدی مطرح کرد.

وی اظهارداشت: هنگامی که وزیر کشور شدم دیدم انتخابات موضوع جدی است و براین اساس مشکلات انتخابات را برای رهبری ارسال کردم و ایشان نیز فرمودند که مسائل بررسی شود هشت سال طول کشید تا سیاست‌های کلی انتخابات نوشته شود؛ من اعتراض کردم چرا اینگونه است و تا امروز قانون انتخابات به صورت کامل نوشته نشده است، بنابراین معلوم است مشکلات سال 88 ما به دلیل این بود که سیاست‌های انتخاباتی درستی نداشتیم. 

مساله انتخابات حل نشود وفاق و اجماع حاصل نمی‌شود

پورمحمدی گفت: در انتخابات امسال تعدادی از افراد مثل آقایان علی لاریجانی و  اسحاق جهانگیری و بسیاری تایید صلاحیت نشدند چرا باید این‌گونه باشد الان مشکل ما در ساختار و قوانین است و نباید تایید صلاحیت و قوانین ما شناور باشد در حالی که قوانین در دنیا ثابت است /

وی بیان کرد: آقای قالیباف نماینده کدام یک از جریان‌های سیاسی کشور است؟ تنها خودمان هستیم و هر کدام از ما برنامه خاص خود را داریم و پشتوانه‌ای نداریم، حتی آقای پزشکیان که نماینده فرد و جریان خاصی است برنامه خود را دارد و در برنامه امروز نیز اعلام کرد که عده‌ای به من روی آوردند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مساله انتخابات مساله و دغدغه جدی کشور است و تا زمانی که حل نشود وفاق و اجماع حاصل نمی‌شود.

سه‌شنبه پنجم تیرماه زمان برگزاری تنها مناظره باقیمانده این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه است.

مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.

سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

 


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست