کتابخانه‌های سراسر کشور، در خدمت مردم

فرهنگ

70396
کتابخانه‌های سراسر کشور، در خدمت مردم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: آنچه که در کتابخانه‌ها روی داده است و رویکرد جدید کتابخانه‌ها در کل کشور در خدمت مردم بودن است.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، مهدی رمضانی امروز در حاشیه افتتاح اولین کلینیک تخصصی خواندن استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در روز عید غدیر در استمرار خدمات دولت مردمی شاهد افتتاح کتابخانه در زنجان هستیم.

وی افزود: نشان دادیم که با هم افزایی و کنار هم بودن می‌توانیم مسائل را در حوزه اجرا پیش ببریم، آنچه که در کتابخانه‌ها روی داده است و رویکرد جدید کتابخانه‌ها در کل کشور در خدمت مردم بودن است.

رمضانی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها در خدمت مردم هستند، برای توسعه فضای فرهنگی و اجتماعی کتابخانه فرصت خوبی برای توسعه و هویت‌بخشی و اثرگذاری است و خاطرات قدیمی را برای افراد تداعی کرده و موجب شکل‌گیری پیوند عاطفی و انتقال فرهنگ‌ها می‌شود.

استاندار زنجان نیز در ادامه گفت: کتابخانه سهروردی حس خاصی برای مردم زنجان دارد و اتفاقات فرهنگی مختلفی در این کتابخانه رخ داده است.

محسن افشارچی اظهار کرد: در دو سال گذشته چهار کتابخانه در استان زنجان به سرانجام رسیده  است. همچنین سه کتابخانه سیار نیز در استان افتتاح شده است.

وی با اشاره به بازسازی و تعمیر کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان، افزود: کتابخانه سهروردی حس خاصی برای زنجان دارد و اتفاقات فرهنگی مختلفی در این کتابخانه رخ داده است. کتابخانه عمومی سهروردی، سابقه کتابخوانی و کتابداری زنجان است.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: کتابخانه سهروردی، حالت خاصی برای زنجان دارد. برای کتابخانه و کتابخوانی ارزش زیادی قائل هستیم و کتابخانه را یک مرکز فرهنگی ویژه در نظر می‌گیریم.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ