۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده در ۳ ماه اسقاط شدند

اقتصاد

70408
۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده در ۳ ماه اسقاط شدند

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به اسقاط بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده در سه ماهه امسال گفت: قطعا با این روند می توانیم رکورد اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو در سال را بشکنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، مهران سالاریه گفت: ابتدای سال گذشته ستادی در وزارت صمت تشکیل شد و مسئولیت اسقاط خودروهای فرسوده به این ستاد محول شد.

وی افزود: در همین راستا حرکت جهشی در راستای اسقاط خودروهای فرسوده ایجاد شد. در سال گذشته ۲۵ درصد نسبت به مجموع چهار سال گذشته رشد داشتیم و امسال نیز تقریبا تا امروز ۹۸ درصد سال گذشته را پوشش داده ایم که قطعا با این روند می توانیم رکورد سالهای گذشته را که بیش از سیصد هزار خودرو بود را بشکنیم.

وی گفت: در طرح بدون جایگزین که خودروهای فرسوده از رده خارج شده اند شامل اسقاط ۶۰ هزار و ۲۳۶ دستگاه بوده که در طی سه ماه گذشته انجام شده است.

سالاریه اظهارکرد: در طرح جایگزین و البته در بخش تاکسی یک هزار و صد و سه تاکسی ثبت نام شده اند که نیمی از این تاکسی ها از رده خارج شد و جایگزین شده اند. ۲۸۷ تاکسی برون شهری نیز از رده خارج و جایگزین شده اند که در طرح های جایگزین شخصی نیز شاهد اسقاط و جایگزینی ۱۵ دستگاه بوده ایم. در مجموع بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده طی سه ماهه امسال از رده خارج شده است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده یادآورشد: مالکین خودرویی که می خواهند خودروهای خود را تبدیل به احسن کنند ۲۰ درصد سهمیه عرضه خودروسازان را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود: عوامل مختلفی در روند اسقاط و جایگزینی استاندارد خودروها اثر گذار هستند. تسهیلاتی که در این عرصه ارایه می شود طبق قانون باید به داوطلبان اعطا شود. در همین قانون اسقاط خودورها صندوقی در نظر گرفته شده است که متقاضیان اسقاط می توانند از این صندوق استفاده کنند که البته این صندوق باید شکل بگیرد.

وی گفت: فرایند هماهنگی بین دستگاه ها قطعا جذابیت این طرح را بالا می برد و در روند اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده نقش آفرین و اثر گذار هستند.

سالاریه اظهار کرد: اگر بتوانیم این هماهنگی را بین دستگاه ها ایجاد کنیم و حرکت ملی داشته باشیم و انگیزه ها بیشتر از بخشی نگری های درون سازمانی باشد می توانیم به دستاورد خوبی در این عرصه دست یابیم.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده یادآورشد: در آیین نامه ای که اواخر سال گذشته ابلاغ شد، عنوان می کند که دولت قیمت خودروهای اسقاطی را بیشتر از قیمت سال گذشته خریداری می کند که دست فروشنده را برای جایگزینی باز می کند. به همین دلیل از ابتدای سال رشد اسقاط خودروهای فرسوده به مراتب افزایش پیدا کرده است. در کنار این امر باید تسهیلات بانکی و امور تسهیل گر دیگر نیز ایجاد شود که این موارد نیز در آینده قطعا به این فرصت ها اضافه می شود.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد