هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست

بین‌الملل

70436
هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که هر توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود قابل پذیرش نیست و این موضع حماس در تمامی مراحل تغییر نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت: اگر دشمن جنایتکار گمان کند که هدف قرار دادن خانواده‌ام موضع ما و مقاومت را تغییر خواهد داد، متوهم است. هر شهروند اهل غزه و یا فلسطین شهید شود از خانواده من است.

وی تاکید کرد: جنبش حماس انعطاف نشان داد و با پیشنهادهای مطرح شده موافقت کرد به شرط اینکه این پیشنهادات منجر به پایان تجاوزها و خروج کامل صهیونیست‌ها از نوار غزه شود. هر توافقی که آتش بس و پایان تجاوزها را شامل نشود مورد پذیرش نخواهد بود، این موضع ما در هیچ یک از مراحل تغییر نخواهد کرد.

هنیه افزود: ایده‌ها در مورد روز بعد از جنگ باید کاملا فلسطینی باشد و هیچ کس چه اشغالگران و چه طرف‌های دیگر حق دخالت ندارند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری گفت: دشمن جنگ را انتخاب کرد و به رفح هجوم آورد و گذرگاه‌ها را بست و منجر به فاجعه‌های انسانی و قحطی در تمام نوار غزه شد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری برای توقف تجاوزها، ورود کمک‌ها و فراهم کردن نیازهای زندگی مردم غزه اتخاذ کند.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل