ریابکوف: نادیده گرفتن توانایی روسیه در استفاده از سلاح های هسته ای می تواند کشنده باشد

بین‌الملل

70442
ریابکوف: نادیده گرفتن توانایی روسیه در استفاده از سلاح های هسته ای می تواند کشنده باشد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که دست کم گرفتن احتمال استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای توسط غرب ممکن است عواقب مرگباری داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین, ریباکوف افزود: وضعیت کنونی، در واقع، راه حل آسانی دارد. البته دست کم گرفتن آمادگی روسیه برای دفاع از خود و تضمین منافع خود در هر شرایطی توسط دشمنان غربی ما مخاطره آمیز است. این دست کم گرفتن ممکن است غم انگیز و حتی کشنده باشد.

وی تاکید کرد: شخصیت‌های سلطه کامل غرب در جهان توهم معافیت کامل برای خود ایجاد کرده اند. روش های مختلفی برای پاسخ به این موضوع وجود دارد. برخی از این روش ها بلاغی و برخی دیگر عملی هستند.

ریباکوف ادامه داد: ما دارای توانایی لازم برای ارسال پیام هستیم، حتی اگر طرف مقابل آمادگی انجام یک گفت‌وگوی شفاف و هوشیارانه را نداشته باشد. یک خطر وجود دارد نباید آن را دست کم گرفت. یک کشور ممکن است اشتباه کند. ما سعی خواهیم کرد از آن جلوگیری کنیم.»

به گزارش ایرنا, پیش از این «آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی مجلس سفلی روسیه هشدار داد که در صورت افزایش تهدیدات علیه کشورش، مسکو ممکن است با تغییر در دکترین هسته‌ای خود، زمان استفاده از تسلیحات اتمی را عوض کند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه در نقل قولی از کارتاپولوف نوشت: «اگر شاهد افزایش چالش‌ها و تهدیدها باشیم، بدان معناست که با در نظر گرفتن زمان استفاده از تسلیحات هسته‌ای و تصمیم برای استفاده از آنها، می‌توانیم چیزی را در (دکترین) خود تغییر دهیم». وی سپس اضافه کرد: «اما اکنون برای صحبت در مورد جزئیات خیلی زود است».

بر اساس دکترین هسته‌ای ۲۰۲۰ روسیه، رئیس‌جمهوری این کشور زمان استفاده از تسلیحات اتمی را بررسی می‌کند و این زمان به طور کلی در واکنش به حمله هسته‌ای یا سایر تسلیحات کشتار جمعی، یا متعارف که موجودیت کشور را در معرض تهدید قرار دهدف تعیین می شود.

پوتین همچنین در اظهارات اخیرش اعلام کرد که روسیه می‌تواند در صورت لزوم یک سلاح اتمی را آزمایش کند، هرچند وی تاکید کرد که در حال حاضر نیازی به انجام این کار نمی‌بیند.

تشدید لفاظی‌ها در مورد استفاده از تسلیحات اتمی در حالی صورت می‌گیرد که دیپلمات‌های روس و آمریکایی می گویند جنگ در اوکراین در خطرناک ترین مرحله قرار گرفته است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل