مرادی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

افزایش ۲۵ هزار تومانی قیمت بنزین موجب افزایش تورم می‌شود

اقتصاد

70940
افزایش ۲۵ هزار تومانی قیمت بنزین موجب افزایش تورم می‌شود

کارشناس انرژی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین به ۲۵ هزار تومان تنها موجب افزایش تورم خواهد شد، عنوان کرد: این حرف از روی ناپختگی بیان شده ، چرا که جامعه آمادگی پذیرش چنین افزایش قیمتی را ندارد.

گروه اقتصادی ایران آنلاین: چند روز پیش موضوعی توسط علی عبدالعلی زاده، رئیس ستاد مسعود پزشکیان از نامزدهای انتخبات ریاست جمهوری منتشر شد مبنی بر افزایش قیمت بنزین به ۲۵ هزار تومان که این مسئله واکنش‌های زیادی در پی داشت و بسیاری از کارشناس عنوان کردند که چنین اقدامی در صورت انجام به زندگی مردم فشار زیادی خواهد آورد

در همین رابطه، حسن مرادی کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین درباره صحبت‌های علی عبدالعلی زاده اظهار کرد: متاسفانه ستاد آقای پزشکیان انسجام لازم را ندارد و اظهاراتی از سوی این ستاد منتشر می‌شود که باور کردنی نیست.

مرادی ادامه داد: در حقیقت، قیمت بنزین بیش از ۲۵ هزار تومان است اما نمی‌توان این واقعیت را به زندگی مردم فشار آورد و این حرف از روی ناپختگی بیان شده است، چرا که جامعه آمادگی پذیرش چنین افزایش قیمتی را ندارد.

کارشناس انرژی در ادامه تاکید کرد که افزایش قیمت بنزین به ۲۵ هزار تومان تنها موجب افزایش تورم خواهد شد و نباید چنین امری صورت پذیرد.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین راهکار برای حل ناترازی بنزین چیست، عنوان کرد: قیمت حامل های انرژی در سایر کشورهای دنیا بسیار بیشتر از کشور ماست و به عبارتی قیمت این حامل‌ها در کشور ما بسیار پایین است و مشکل ارزان‌فروشی باید به نحوی جبران شود اما چنین راهکاری به صلاح جامعه نیست.

مرادی با بیان اینکه نباید به الگوی موجود دست بزنیم، خاطرنشان کرد: می توان قیمت بنزین را به صورت تدریجی و سالانه افزایش داد تا این معضل رفع شود.

به گزارش ایران آنلاین، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به صحبت‌های رئیس ستاد مسعود پزشکیان اظهارکرده که به‌رغم همه تنگناهای مالی دولت یا پیشنهادهای افزایش قیمت بنزین، شهید رئیسی راه‌حل را در شیوه‌هایی دنبال می‌کرده که فشار به زندگی مردم وارد نکند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد