خانعلی‌زاده در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» عنوان کرد؛

احتمال جایگزینی بایدن در انتخابات آمریکا توسط دموکرات‌ها / ترامپ جدید یک ترامپ پلاس خواهد بود

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

بین‌الملل

71008
احتمال جایگزینی بایدن در انتخابات آمریکا توسط دموکرات‌ها / ترامپ جدید یک ترامپ پلاس خواهد بود

کارشناس مسائل آمریکا گفت: حضور ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ سر و صداهای زیادی را از سوی موافقانش ایجاد کرده و این احتمال وجود دارد که دموکرات‌ها فرد دیگری را جایگزین او کنند.

مهدی خانعلی‌زاده کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین درباره انتخابات پیش‌روی آمریکا اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به فرآیند اولین مناظره‌ای که میان جو بایدن و دونالد ترامپ به‌عنوان حزب دموکرات و جمهوری خواه برگزار شد، ارزیابی‌ها بر این است که به‌دلیل حضور بسیار ضعیفی که بایدن در این مناظره داشت که اطرافیان او از جمله باراک اوباما و کاملا هریس معاون اول بایدن نیز به آن معترف هستند در حال حاضر شرایط برای انتخاب ترامپ مساعدتر است.

خانعلی‌زاده ادامه داد: نباید این نکته را فراموش کرد که به دلیل همین حضور ضعیف سرو صداهای زیادی برای جایگزینی نامزد حزب دموکرات ایجاد شده است به این معنا که اگر در هفته‌های آتی اتفاقات جوری رقم بخورد که بایدن جای خود را به یک نامزد دیگر از طیف دموکرات بدهد صحنه انتخابات آمریکا به طور کامل تغییر خواهد کرد و بر خلاف روندی که تا کنون طی شده احتمال دارد که دموکرات‌ها هم بتوانند زمین بازی را تغییر دهند.

وی با اشاره به شرایط و روند فعلی انتخابات در آمریکا عنوان کرد: شرایط حاکم بر آمریکا حاکی از آن است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده ایلات متحده است و سیاست‌هایی که در قابل تمام کشورهای جهان انجام خواهد داد نباید این طور خلاصه شود که چون دور اول ترامپ را دیده‌ایم حالا نیز می‌دانیم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

کارشناس مسائل آمریکا با بیان این که ترامپ دیگر آن فرد سابق نیست، بیان کرد: ترامپ جدید به دلیل رویدادهایی که در جهان رخ داده، بسیار تندتر و خودخواهانه‌تر از دور قبل فعالیت خواهد کرد.

خانعلی‌زاده در پایان تاکید کرد: ترامپ جدید یک ترامپ پلاس خواهد بود که روندهای تند و خودخواهانه‌ و خودمحورانه‌ای که علیه همه کشورها از جمله ایران داشت را به‌صورت مضاعف انجام می‌دهد. یعنی اساسا اگر بخواهیم طراحی سیاست خارجی ایران یا هر کشور دیگری را بر مبنای تعامل، همکاری و گفت‌وگو با دولت آتی ایالت متحده آمریکا قرار دهیم قطعا از همین حالا شکست خورده محسوب خواهیم شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل