هند و بنگلادش قراردادهای دفاع دریایی خود را تقویت کردند

بین‌الملل

71048
هند و بنگلادش قراردادهای دفاع دریایی خود را تقویت کردند

هند و بنگلادش با امضای قرارداد خرید یک کشتی اقیانوس‌پیما روابط دو جانبه در حوزه دفاع دریایی را تقویت کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، نیروی دریایی بنگلادش قراردادی را با شرکت دولتی کشتی‌سازی هند (GRSE) برای خرید یک یدک‌کش اقیانوس پیما به وزن ۸۰۰ تن منعقد کرده است که اولین قرارداد بزرگ تحت خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری است که دهلی نو برای خریدهای دفاعی به داکا ارائه می کند.

این توافقنامه روز یکشنبه در داکا توسط نمایندگان اداره کل خرید دفاعی نیروی دریایی بنگلادش و نمایندگان شرکت هندی همزمان با سفر چهار روزه فرمانده نیروی دریایی هند، دریاسالار دینش کی تریپاتی، با هدف تقویت روابط دفاعی دوجانبه و بررسی موارد جدید راه‌ای همکاری دریایی امضا شد.

افراد آگاه گفتند: داکا از خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری هند- بنگلادش که سال گذشته عملیاتی شد برای نهایی کردن این معامله استفاده کرده است.

هند به بنگلادش به عنوان بازاری برای طیف وسیعی از سخت افزارهای نظامی، از خودروهای تخصصی گرفته تا بالگردها و تعمیر و نگهداری تجهیزات روسی نگاه کرده است.

یک منبع آگاه گفت: این اولین معامله بزرگ در این خط اعتباری است و به کارخانه‌های کشتی‌سازی هندی این امکان را می‌دهد تا جای پایی در بنگلادش پیدا کنند.

نیروی دریایی بنگلادش کشتی های خریداری شده از کشورهای مختلف را در اختیار دارد اما بسیاری از کشتی های جنگی خط مقدم و دو زیردریایی تهاجمی آن منشاء چینی دارند.

در جریان سفر نخست وزیر شیخ حسینا به هند در ماه گذشته، دو طرف بر تقویت همکاری دفاعی با چشم انداز بلندمدت توافق کردند.

دو طرف همچنین چشم انداز نقش هند در حفظ تجهیزات روسی بنگلادش، به ویژه هواپیماهایی مانند هلیکوپترهای Mi-۱۷-۱V، هواپیماهای حمل و نقل آنتونوف An-۳۲ و جت های میگ ۲۹ را مورد بررسی قرار داده اند.

شرکت دولتی کشتی‌سازی هند مستقر در کلکته، ماه گذشته، قراردادی با دو شرکت آلمانی برای ساخت چهار کشتی چند منظوره امضا کرد.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل