ابلاغ اصلاحات اساسنامه بنیاد ایران‌شناسی

فرهنگ

71110
ابلاغ اصلاحات اساسنامه بنیاد ایران‌شناسی

سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اصلاح بندهایی از ماده ۸ اساسنامه بنیاد ایران‌شناسی را ابلاغ کرد که بر مبنای آن، شمار اعضای حقوقی این بنیاد، افزایش و شمار اعضای حقیقی آن کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، محمد مخبر ماده واحده «اصلاح بندهایی از ماده ۸ اساسنامه بنیاد ایران‌شناسی» که در جلسه ۹۰۰ تاریخ ۸ خردادماه ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۷۸ تاریخ یکم خردادماه ۱۴۰۳ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

بر همین اساس، «ماده واحده- بندهایی از ماده ۸ اساسنامه بنیاد ایران‌شناسی (مصوب جلسه ۷۹۸ تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به این شرح تکمیل و اصلاح شد:

«وزیران کشور و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به ترکیب اعضای حقوقی هیأت امنای بنیاد ایران‌شناسی در بند ۱، اضافه می‌شوند.
تعداد ۱۵ نفر از دانشمندان و متخصصان فرهنگی و علمی و اساتید دانشگاه (به‌عنوان اعضای حقیقی) در بند ۲، به ۱۰ نفر کاهش می‌یابد.
در تبصره ۴، زمان تشکیل جلسات هیأت امناء، از حداقل هر سه ماه به حداقل هر شش ماه، تغییر می‌یابد».

بنیاد ایران‌شناسی بیش از دو دهه است که با هدف گسترش دانش ایران‌شناسی و تقویت هویت ملی در نزد ایرانیان به فعالیت مشغول است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ