السودانی: گام مهمی در زمینه اعتمادسازی بین اربیل و بغداد برداشته شد

بین‌الملل

71131
السودانی: گام مهمی در زمینه اعتمادسازی بین اربیل و بغداد برداشته شد

نخست‌وزیر عراق در دیدار رئیس حزب دموکرات کردستان که پس از ۶ سال به بغداد سفر کرده است، سفر وی را مهم و هدفمند خواند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق امروز (چهارشنبه) با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان که به بغداد سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

السودانی در این دیدار گفت که سفر بارزانی به بغداد مهم است و در این دیدار گفت‌وگوهای سازنده‌ و هدفمندی در خصوص مسائل مختلف داخلی و اوضاع منطقه‌ای انجام شد.

وی افزود: در زمینه اعتمادسازی بین اربیل و بغداد، گام مهمی برداشته شد و در این دیدار اوضاع منطقه‌ و تحولات آن بررسی و بر حاکمیت و امنیت عراق تأکید شد.

به گفته السودانی در این دیدار همچنین بر دور نگهداشتن عراق از میدان درگیری و حفظ مواضع آن در قبال مسائل عادلانه تأکید شد.

بارزانی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با السودانی، گفت که هدفش از سفر به بغداد، تقویت تلاش‌های نخست‌وزیر بوده که تاکنون به پیشرفت واقعی بین منطقه کردستان عراق و دولت فدرال این کشور منجر شده است.

روز گذشته نیز رسانه‌های عراق گزارش دادند که در نشست میان هیأت دولت منطقه کردستان و دولت عراق در بغداد، مقرر شد کە یک سیاست و دستورالعمل گمرکی واحد در عراق و اقلیم کردستان اجرا شود.

بر اساس این گزارش، ارگان رسانە و اطلاع رسانی دولت اقلیم کردستان در بیانیەای اعلام کرد: دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در نشست مشترکی، بە توافقی درباره دروازەهای گمرکی دست یافتند و بر این اساس مقرر شد کە یک سیاست گمرکی واحد در سراسر عراق و اقلیم کردستان اجرا شود.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل