بحران اعتبار و محبوبیت بایدن در آمریکا

بین‌الملل

71358
بحران اعتبار و محبوبیت بایدن در آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا پس از مناظره بد و مفتضحانه خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور، چیزی بیشتر از حمایت گسترده دموکرات‌ها را از دست داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، به گفته مقامات دموکرات اکنون بایدن با بحران اعتبار و مقبولیت در میان رسانه‌ها، قانونگذاران مقامات ارشد و حتی کارکنان خود مواجه است. دموکرات‌ها می‌گویند مشخص نیست که بایدن بتواند از این بحران نجات پیدا کند.

به گفته آنها، بایدن روز جمعه پس از مصاحبه خود با شبکه ای بی سی نیوز، وضعیت را بدتر کرد. او در این مصاحبه محبوبیت پایین خود در نظرسنجی‌ها و همچنین عملکرد ضعیفش را نادیده گرفت.

رسانه آمریکایی آکسیوس در این زمینه گزارش می‌دهد که در طول چند ماه گذشته تعداد افراد ناراضی از بایدن که پیش از این حامیان سرسخت او بودند، افزایش یافته است.

یک خبرنگار آکسیوس گزارش می‌دهد که دستیاران، کارکنان و افراد نزدیک به بایدن از عملکرد او در مناظره غافلگیر شدند زیر آنها قول داده بودند بایدن در این مناظرات هوشیاری کامل خود را حفظ خواهد کرد.

در این میان، رسانه‌ها بزرگترین مشکل بایدن هستند زیرا رسانه‌هایی مانند آکسیوس، نیویورک تایمز و غیره پیش از این در مورد هوشیاری بایدن و توانایی او در حفظ هوشیاری خود هشدار داده بودند.

یک دموکرات ارشد و یکی از حامیان سرسخت بایدن در مورد چگونگی بازپس‌گیری اعتبار بایدن به تارنمای آکسیوس گفت: تنها راه کسب دوباره اعتبار برای بایدن این است که از رقابت‌های انتخاباتی خارج شود.

برخی دیگر از کارکنان بایدن این سوال را می‌پرسند که آیا کاهش هوشیاری بایدن به صورت عمدی مخفی شده بود.

علائم اولیه کاهش هوشیاری بایدن بسیار زیاد بود. بایدن به ندرت مصاحبه های سختی انجام می داد. این مصاحبه‌ها بسیار کمتر از روسای جمهور پیشین وی بود. تقریبا همیشه سوالات دوستانه بود.

به گزارش آکسیوس، مارتا کومار، محقق ریاست‌جمهوری، داده‌هایی در اختیار دارد که نشان می‌دهد بایدن در اولین دوره ریاست‌جمهوری خود، حدود یک سوم از تعداد کنفرانس‌های مطبوعاتی و مصاحبه‌های رسمی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کمترین کنفرانس خبری رسمی در بین همه روسای جمهور آمریکا از زمان رونالد ریگان، انجام داده است.

بایدن مرتباً کلمات را نامفهوم ادا می‌کند. در اواسط سخنان خود، خط فکری خود را فراموش می‌کند و حتی یک بار به یک فرد مرده سلام کرد.

نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شد.

بایدن با اذعان به شکست خود در مناظره با ترامپ گفت: «مرتکب اشتباه شدم و شکست خوردم» اما قول داد در رقابت های انتخاباتی مبارزه خواهد کرد.

شورای سردبیری نیویورک تایمز در سرمقاله این نشریه آمریکایی پس از برگزاری نخستین مناظره بایدن با ترامپ در توصیه‌ای به رئیس جمهور دموکرات آمریکا، نوشت: بهترین خدمتی که جو بایدن در حال حاضر می‌تواند برای مردم این کشور انجام دهد، انصراف از ادامه رقابت‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است.

بایدن ۸۱ ساله در دفاع از خود مدعی شد: اگر با جان و دل معتقد نبودم که می‌توان این کار را انجام بدهم بار دیگر برای ریاست جمهوری شرکت نمی‌کردم.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید در پی عملکرد ضعیف بایدن در اولین مناظره با ترامپ و درخواست ها برای کناره گیری وی گفت: بایدن در مناظره از سرماخوردگی رنج می‌برد و هرگز قصد کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل