صحرایی: موسسان مدارس غیردولتی دغدغه تربیت دارند
جامعه
73554
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت مدارس غیردولتی با اصلاح قوانین و تسهیل تاسیس مدارس توسط افرادی که دید انتفاعی ندارند دو راهکاری است که در آموزش پرورش درباره آن کوتاهی نکردیم، گفت: تاسیس مدارس تا زمانی که هدف تربیت و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد، هم مطبوع و هم مورد توصیه است.
به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، رضامراد صحرایی در مراسم اختتامیه جشنواره آفرینو، اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیردولتی که عصر امروز ۱۵ مردادماه در سالن همایش های پژوهشکده نفت برگزار شد با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره برای تقدیر از همکاران فرهنگی گفت: راز پیشرفت جوامعی که به پیشرفت می رسند تحول خواهی است آنان تلاش دارند هر روز از روز پیشین بهتر باشند.
وی افزود: تحول زمانی اتفاق می افتد که ۳ مرحله شناختی، فرایندی و نهادی یا سازمانی طی شود؛ برای اینکه بدانیم چرا کشورهای دیگر تحول بیشتری داشته اند باید مانند آن کشورها از شناخت شروع کنیم تجلی تحول شناختی، عبارت است از شکوفایی مدرسه.
صحرایی بیان کرد: به دولتمردان و سیاست مداران توصیه می شود ایران از وزارت آموزش و پرورش و از مدرسه متحول می شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش و پرورش درباره دو راهکار کوتاهی نکردیم؛ نخست تقویت مدارس غیردولتی با اصلاح قوانین و دیگری تسهیل تاسیس مدارس توسط افرادی که دید انتفاعی ندارند.
وی اضافه کرد: تاسیس مدارس تا زمانی که هدف تربیت و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد هم مطبوع و هم مورد توصیه است مدرسه نباید بنگاه اقتصادی شود.
صحرایی گفت: حفظ نظارت و شان سیاست گذاری آموزش و پرورش با بنمایه اصلی تسهیل از جمله نکاتی است که در سند تحول مورد توجه است در این دوره کوشیدیم نشان دهیم مدارس کشور بسیار بهتر از چیزی هستند که گاهی در برخی از رسانه ها ترسیم می شود.
وی افزود: در این دوره کوشیدیم نشان دهیم موسسان مدارس غیردولتی مربیان تربیتی هستند که دغدغه تربیت دارند. آفرینو در ایستگاه اول خود موفق بود باید تحول آن شتاب بگیرد و به رویدادهای ملی دیگری مانند رویداد الف تا بپیوندد.
انتهای پیام/