۶ نمایندگی وزارت‌خارجه ایران به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

فرهنگ

73798
۶ نمایندگی وزارت‌خارجه ایران به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: ۶ نمایندگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در عراق آماده ارائه خدمات کنسولی به زائرین اربعین حسینی هستند.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، علیرضا بیگدلی با اشاره به ماموریت‌های کمیته سیاسی و کنسولی ستاد مرکزی اربعین حسینی، اظهار کرد: بخش از وظایف ما در این کمیته ارائه خدمات کنسولی به زائران ایرانی اربعین حسینی در عراق است.

وی افزود: ۶ نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در عراق در قالب ۵ کنسولگری ایران در شهرهای نجف، کربلا، بصره، اربیل و سلیمانیه و همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد آماده ارائه خدمات کنسولی به زائران اربعین حسینی هستند.

رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: در واقع ۱۵۰ همکار ما در وزارت خارجه در نمایندگی‌های ایران در عراق و همچنین در مرزها و نقاط مختلف عراق برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی مستقر هستند و در صورتی که زائران در عراق با مشکلاتی از جمله گم شدن گذرنامه و یا دیگر مسائل کنسولی روبرو شدند می‌توانند به همکاران ما مراجعه کنند و با آنها در تماس باشند.

بیگدلی ایجاد هماهنگی بین مقامات ایران و عراق برای حل برخی از مسائل احتمالی در ارتباط با راهپیمایی اربعین حسینی، تلاش برای تقویت روابط ایران و عراق در پی برگزاری این رویداد بزرگ را از دیگر وظایف این کمیته عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد گفت: برخی از زائران خارجی از کشورهای همسایه برای سفر به عراق جهت شرکت در راهپیمای اربعین حسینی از مرز ایران عبور می‌کنند و در همین ارتباط پیگیری وضعیت آنها و ارائه خدمات به این زائران جهت تسهیل سفرشان از دیگر وظایف این کمیته است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ