مرحبا در گفت‌وگو با ایران «آنلاین»:

صنعت خودروی کشور باید در سطح جهانی فعالیت کند / لزوم ایجاد فضای رقابتی میان خودروسازان

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

اقتصاد

74165
صنعت خودروی کشور باید در سطح جهانی فعالیت کند / لزوم ایجاد فضای رقابتی میان خودروسازان

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: خودروهای تولیدی در کشور ما باید از نظر کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش در حد قابل قبولی ارائه شوند و هرآنچه که یک خودروساز نیاز دارد باید فراهم شود تا بتواند در سطح بین‌المللی فعالیت کند.

غلامرضا مرحبا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین اظهار کرد: صنعت خودروی ما به موضوع چالش‌برانگیزی برای کشور تبدیل شده است و از طرف دیگر ما تمایل داریم که صنعت خودرو ملی داشته باشیم و نشان‌های تجاری ایرانی در دنیا شناخته شوند و در کنار دیگر نشان‌های تجاری در دنیا بتوانند فعالیت کنند.

مرحبا ادامه داد: ما علاقمند هستیم که از برندهای ملی استفاده کنیم، به شرط اینکه از نظر کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش در حد قابل قبولی ارائه شوند و هرآنچه که یک خودروساز نیاز دارد فراهم شود تا بتواند در سطح بین‌المللی فعالیت کند.

وی گفت: در حال حاضر، در کشور ما خودروسازان مختلفی وجود دارند برخی از آنها همچون ایران خودرو هم دارای قدمت هستند، هم گستردگی دارند و هم اینکه با تیراژ بالایی تولید می‌کنند از طرف دیگر برخی مونتاژکاران نیز وجود دارند که موسسات کوچکی هستند و تیراژ پایینی دارند اما آن چیزی که در این بین اهمیت دارد این است که مردم ما از وضعیت موجود راضی نیستند، مطلوب ما زمانی اتفاق می‌افتد که هر کسی همچون گذشته پس از انتخاب خودروی مورد نظر خود به نمایندگی فروش آن مراجعه کند و پس از پرداخت وجه خودروی خود را تحویل بگیرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسائلی همچون قرعه‌کشی، انتظار برای ۶ ماه یا بیشتر و تحویل خودرو به غیر از آنچه که درخواست کرده‌ایم، مطلوب نیست و همه کسانی که در این صنعت مشغول به فعالیت هستند براین باورند که صنعت خودرو باید بتواند در رقابت حضور داشته باشد و اگر چتر حمایتی دولت از سر این صنعت برداشته شد بتواند همچون بسیاری از هم صنف‌های خود پایدار بماند و در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

مرحبا با بیان اینکه در حال حاضر فضای صنعت خودرو در کشور به یک گلخانه شباهت دارد، گفت: آقای رئیس جمهور در صحبت‌هایی که داشتند علاقمند هستند که این فضای رقابتی ایجاد شود و ضمن حمایت از صنعت خودرو باید اجازه داد که این صنعت در یک فضای واقعی بتواند روی پای خود بایستد و از طریق جلب رضایت مشتری در بازار ماندگار شود، بدین منظور باید درصدی از فضای صنعتی کشور ما برای رقابت بر روی تولیدات مشابه خارجی و در همان کلاسی که در داخل تولید می‌شود باز شود، البته منظور این نیست که در خودروسازی بازار را برای خودرهای لوکس که فقط درصد بسیار کمی از مردم توان خرید و استفاده از آن‌ها را دارند، باز کنیم بلکه باید امکان واردات خودروهای با کیفیت خارجی برای طبقه متوسط نیز فراهم شود، همچنین واردات خودروهای با همان شرایطی که در قانون مجلس به آن اشاره و تاکید شده باید صورت بگیرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فضای خودرو کشور باید اصلاح شود، گفت: انتظار ما از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت این است که درب‌های بازار خودرو گشوده شود و خودروساز هم باید بداند که با رقابت می‌تواند خود را پایدار نگه دارد نه با لابی و ایجاد فضای مصنوعی، گلخانه‌ای و با اجحاف در حق مردم. بلکه باید برای مشتری احترام قائل بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد