تاکید دوباره پنتاگون بر حمایت آمریکا از اسرائیل

بین‌الملل

74825
تاکید دوباره پنتاگون بر حمایت آمریکا از اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا در ادامه مواضع حمایتگرانه مقامات کاخ سفید از رژیم اشغالگر صهیونیستی، در گفت‌وگو با وزیر جنگ اسرائیل بر تعهد واشنگتن به حمایت از این رژیم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، خبرگزاری رویترز با استناد بر گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت لوید آستین روز شنبه با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره دفاع از این رژیم در مقابل حملات حزب الله لبنان گفت وگو کرد.

در گزارش پنتاگون آمده است: آستین بر تعهد قوی آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود مقابل هر حمله ای از سوی ایران، شرکا و گروه های نیابتی اش در منطقه تاکید کرد.

حزب الله لبنان امروز یکشنبه اعلام کرد که «مرحله اول» پاسخ خود به ترور «فواد شکر» فرمانده ارشد این گروه توسط رژیم اسرائیل در حمله ماه گذشته به حومه بیروت را تکمیل کرده است.

حزب الله افزود که ۱۱ سایت نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده، بیش از ۳۲۰ موشک شلیک کرده و هواپیماهای بدون سرنشین را در شمال مناطق تحت اشغال صهیونیست ها به پرواز درآورده است.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران در مورد چگونگی انجام حمله تلافی‌جویانه احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله گفت: «من قصد ندارم در مور احتمالات حرف بزنم و ارزیابی‌های اطلاعاتی را توضیح دهم. هنوز وضعیت بسیار خطرناک است. من نمی توانم پیش بینی کنم که ایران قرار است چه کاری انجام دهد. ما معتقدیم که انها هنوز هم آماده انجام یک اقدام هستند. بنابراین، ما باید آماده باشیم و آماده هستیم.»

رسانه های لبنانی شنبه شب از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر دادند. در این سلسله حملات دو منطقه «کفرکلا» و «رأس الظهر» هدف حمله هوایی قرار گرفت.

حزب‌الله لبنان پیش از این نیز طی امروز چند پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در بلندی‌های جولان اشغالی هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار داده بود.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

 


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل