وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است

جامعه

74959
ماموریت اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است

وزیر آموزش و پرورش ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین دانست و گفت: هر قدر فرایندهای اجرای سند تحول طولانی و حلقه‌های متعدد ایجاد شود، دیرتر به مقصد می‌رسیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، علیرضا کاظمی صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین اظهار داشت: کار بسیار ارزشمند و خوبی برای نقشه راه سند تحول بنیادین انجام شده است که مبنای کار قرار خواهد گرفت زیرا نقشه جامع و کاملی است و به قانون نیز تبدیل شده است.

وی با بیان این پرسش که باید دید آیا نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه سند منطقی است یا نه، گفت: باید مشخص شود نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه اجرای سند بر اساس زیر نظام‌ها است یا نسبت مسئله محوری دارد و اگر مسئله محور است؛ مسائل مورد توجه برنامه هفتم در آن گنجانده شده است یا نه؟

کاظمی با اشاره به الزامات اجرای نقشه راه سند تحول بنیادین همچون گفتمان سازی، نگاشت‌های نهادی، حقوقی و...، افزود: این مهم است که برای اجرای سند پیوست اجرایی شامل گفتمان سازی، مسائل حقوقی و مالی مدنظر قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه نکته مهم دیگر این است که چند درصد از طرح‌های نظام تعلیم و تربیت در این نقشه هم تراز سند تحول است، تصریح کرد: باید در این نقشه نسبت اولویت‌ها و شاخص‌ها مشخص باشد.

کاظمی تصریح کرد: اگر بهترین نیروی انسانی تربیت و کلاس‌های درس استاندارد داشته باشیم، باز هم برنامه درسی مهم است که در حال حاضر این برنامه فقط آموزشی و حافظه محور است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وقتی برنامه درسی طوری طراحی شده که بخش‌های اساسی تربیت در حاشیه قرار دارد، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مکلف می‌شود که بسته‌های یادگیری مکمل طراحی کند.

وی با بیان اینکه ماموریت مهم ما انتقال دانش و فرهنگ اعم از اعتقادات، باورها، ارزش ها، آداب و رسوم و سنن است، گفت: فعالیت‌های ورزشی نیز در برنامه درسی به‌خوبی گنجانده نشده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید پیگیری اجرای سند به طور منظم و مداوم انجام گیرد، افزود: الگوی مفهومی برای اجرای نقشه تهیه شود که تقسیم کارها در آن مشخص شده باشد و برای الزامات اجرای نقشه از سایر دستگاه ها، پیگیری‌های لازم مدنظر قرار داده شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه