علت شکل گیری صف های طولانی بنزین در تعطیلات

کمبود بنزین در شهرهای شمالی تأمین شد

اقتصاد

75499
کمبود بنزین در شهرهای شمالی تأمین شد

تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر در هفته گذشته، میزان سفر به مناطق مختلف کشورمان را بویژه در شهرهای شمالی با آمار چند میلیونی روبه‌رو ساخت. ترافیک سنگین جاده‌ها باعث نرسیدن حامل‌های بنزین وغیرفعال شدن مقطعی برخی جایگاه‌های سو‌خت‌رسانی درمسیرهای شمالی کشورمان شد و این موضوع تعطیلی چند ساعته تعدادی پمپ بنزین را نیز به همراه داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، در عین حال برخی رسانه ها تعابیری همچون بحران سوخت، بستر‌سازی برای افزایش قیمت بنزین و غیره را در سر‌خط اخبار خود قرار دادند.

اخلال به دلیل حجم ترافیک
مجتبی شکوری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان کمبود بنزین درایام تعطیلات هفته گذشته را تکذیب کرد و گفت: هیچ مشکلی در تأمین بنزین در استان وجود ندارد و فقط توزیع به خاطر حجم ترافیک با اخلال مواجه شده بود.
وی افزود: با توجه به ورود بی‌سابقه مسافر به استان گیلان، عملیات رساندن سوخت به مجاری عرضه با اخلال و کندی مواجه شد اما به لحاظ کمبود فرآورده بنزین، هیچ مشکلی وجود نداشت. در این روند روابط عمومی شرکت ملی پالایش ‌و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: بنزین مورد نیاز هموطنان در استان‌های شمالی کشور تأمین شده و هیچ مشکلی در عرضه سوخت وجود ندارد.
تسریع انتقال تانکرهای سوخت
استاندار مازندران در نشستِ بررسی چالش‌های زیرساختی غرب مازندران برای رفع معضل سوخت‌رسانی در مناطق شمالی در تماس تلفنی با متولیان ملی تأمین سوخت کشور گفت: نیاز است با توجه به افزایش بی‌سابقه حضور مسافر در غربِ مازندران و ادامه این وضعیت سهمیهِ دیگر استان‌ها به این منطقه تخصیص یابد تا به این شکل چالش تأمین سوختِ روزهای پرسفر تعدیل شود تا بتوانیم پیک حضور مسافر را پشتِ سربگذاریم. یوسف نوری تصریح کرد: از سوی دیگر انتقال تانکرهای سوخت از استان‌های همجوار نظیر گیلان می‌بایست با جدیت بیشتری دنبال شود.

 

برش

کندی تردد سوخت‌رسان‌ها به ‌دلیل ترافیک فوق‌سنگین
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه تعطیلات پیاپی چند روز هفته گذشته‌ سبب ازدحام بیش از حد و ترافیک فوق سنگین خودروها در مبادی ورودی جاده‌های بین شهری و خروجی استان‌های شمالی شد، اعلام ‌کرد: این‌ حجم از ترافیک که تنها در استان مازندران ۲۱ میلیون سفر اعلام شده و بی‌شک استان گیلان نیز شرایط مشابهی را داشته، کم سابقه بوده است. کرامت ویس‌کرمی تصریح‌ کرد: این افزایش تردد موجب کندی حرکت و تأخیر حداقل پنج برابری در تردد نفتکش‌های سوخت‌رسان در جاده‌های مواصلاتی و سبب تعطیلی مقطعی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت استان گیلان و غرب مازندران شد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: تمهیدات لازم برای تأمین بنزین استان‌های شمالی با خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و نفتکش‌های سوخت‌رسان از استان‌های همجوار و غیرهمجوار اندیشیده شده است.
ویس کرمی گفت: همکاران ما در همه بخش‌های تولید، نقل و انتقال‌ و توزیع فرآورده‌های نفتی به صورت شبانه‌روزی در عرصه سوخت‌رسانی فعال هستند و به‌صورت ویژه کار تأمین و توزیع در استان‌های شمالی را پیگیری و نظارت می‌کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد