لزوم شناخت ابرچالش‌های محیط زیستی

جامعه

75758
لزوم شناخت ابرچالش‌های محیط زیستی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: شناخت و به رسمیت شناختن اَبَرچالش های محیط زیستی در مواجهه با وضعیت بحرانی و شکننده محیط زیست کشور اهمیت دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، شینا انصاری روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس قدیم و جدید سازمان حفاظت محیط‌ زیست که با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در این سازمان برگزار شد، افزود: در زمینه اَبَرچالش ها و یافتن راه حل برای عبور از آنها نیازمند درک مشترک از آنها هستیم.

وی با اشاره برخی از اَبَرچالش های حوزه محیط زیست اظهار داشت: ناترازی در بحث انرژی و آب یکی از موارد است که می‌دانیم رفع آن با روش‌های مرسوم فعلی امکان پذیر نیست و باید از ابعاد مختلف به ابن ناترازی بپردازیم و نگاه اجتماعی به این موضوع داشته باشیم.

انصاری تاکید کرد: قطعاً بدون شناخت دلایل و بدون هماهنگی بین بخشی عبور از اَبَرچالش ها ممکن نیست بلکه حل آنها از طریق گفتمان و خط مشی دولت ممکن خواهد بود.

وی به فرونشست زمین به عنوان یکی دیگر از این اَبَرچالش‌ها اشاره کرد و گفت: ٣٨٠ شهر و ٩ هزار و ٢٠٠ روستا در کشور در معرض فرونشست زمین قرار دارند به طوری که نرخ فرونشست در ١٨ استان ١٠ سانتیمتر در سال گزارش شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس این آمار، ١٨۵ هزار کیلومتر مربع یعنی معادل ١١ درصد از خاک کشور در معرض فرونشست است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه