نفتکش«سونیون» پس از۲۲ روز همچنان در آتش می‌سوزد

بین‌الملل

75884
نفتکش«سونیون» پس از۲۲ روز همچنان در آتش می‌سوزد

منابع خبری گزارش دادند که نفتکش سونیون که ۲۲ روز توسط انصارالله یمن هدف قرار گرفت، همچنان در آتش می‌سوزد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین،ائتلاف دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ اعلام کرد که نفتکش یونانی «سونیون» بعد از ۲۲ روز همچنان در دریای سرخ می سوزد.

این ائتلاف تاکید کرد که نشانه هایی از نشت نفت از این نفتکش وجود ندارد.

نفتکش سونیون ۲۲ روز پیش پس ازنادیده گرفتن قانون ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ توسط انصارالله یمن مورد هدف قرار گرفت.

اخیرا «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت صنعا در مذاکرات صلح یمن و سخنگوی جنبش انصارالله یمن از موافقت انصارالله با یدک‌کشی نفتکش آسیب دیده «سونیون» خبر داد و گفت: این موافقت پس از مذاکره با طرف‌های اروپایی و نگرانی از ایجاد فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ صورت گرفته است.

عبدالسلام افزود: «پس از تماس چند نهاد بین‌المللی به‌ویژه اروپایی‌ها، به آن‌ها اجازه دادیم کشتی در حال سوختن "سونیون" را از طریق یدک‌کش‌ها خارج کنند.»

نیروهای مسلح یمن چند روز پیش بار دیگر نسبت به نادیده گرفتن قانون ممنوعیت تردد به بنادر فلسطین اشغالی هشدار داد و اعلام کرد کشتی‌ها و شرکت‌هایی که این قانون را نقض کنند با ضربات دردناک تری روبرو خواهند شد.

نیروهای مسلح یمن همچنین ازهمه کشتی‌های عبور کننده از دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند خواست از دستکاری اطلاعات و سامانه‌های راهبری خود خودداری کنند تا از سوی نیروهای مسلح یمن مورد شک قرار نگیرند.

ارتش یمن طی ماه‌های گذشته و به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی در غزه، در حمایت از مقاومت ملت فلسطین چند کشتی متعلق به رژیم اشغالگر قدس یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ارتش یمن متعهد شده است تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل